Operasyonel kiralama denince akla ilk olarak uzun dönem araç kiralama geliyor. Ancak dönemsel kontratlar kapsamında hizmet setiyle birlikte sunulan kiralama teklifleri; fotokopi ve baskı sistemlerinden alarm izleme sistemlerine ve iş makinelerine kadar her alanda hızla yaygınlaşıyor.

Büyüyen her sektör gibi operasyonel kiralama alanında da uçtan uca ihtiyaçları karşılayacak merkezi bir çözüm ihtiyacı bulunuyor. Kontrat çeşitliliği, kiralanan cihaz veya araç sayısı, lokasyon sayısının artması durumunda, tümünün manuel olarak takip edilmesi ve etkin biçimde yönetilmesi imkansız hâle geliyor.

Pargesoft’un Operasyonel Kiralama ERP çözümü, merkezden başlayarak en uç noktadaki cihaza kadar devam eden süreçleri aynı çatı altında toplayarak bu ihtiyaca yanıt veriyor. Envanter takibi, çok lokasyonlu stok takibi, barkod ve seri numarası bazlı takip, el terminali bazlı depo yönetimi gibi temel ihtiyaçlar; çözümün sektöre özel geliştirmeleri arasında yer alıyor.

Operasyonel kiralama sektörünün finansal açıdan en kritik ihtiyaçlarının başında, kârlılık analizleri geliyor. Kontrol, hizmet türü, coğrafi bölge ve iş kolu bazında fiyatlama ve kârlılığa hâkim olan şirketler süreçlerini daha etkin yönetebiliyor. Pargesoft’un faturalama ve maliyet takibinde kontratın altındaki araç veya cihaz seviyesinde yapılan maliyet ve kârlılık analizleri, karar mekanizmalarına daha doğru adımlar atmak için destek oluyor. Böylelikle şirketler önemli bir rekabet avantajı elde ediyor.

Değişken maliyetli, esnek kontratlar hazırlamak çok kolay
Çözümün merkezinde, kiralanan cihaz, araç, makine için kart bazlı bir veritabanı bulunuyor. Satın alınan, üretilen ya da ithal edilen cihazların kaydı burada tutuluyor. Kiralamaya ilişkin yapılan kontratlarda belirtilen ek maliyet ve koşullar Pargesoft’un geliştirdiği sisteme kolayca ekleniyor. Örneğin araç kiralamada OGS gibi değişken maliyetler, fotokopi makinesi kiralamada toner ve kâğıt gibi giderler kontratlarda belirtilebiliyor.

Bu sayede kiralanan cihazın sabit bir kira bedeliyle kullandırılmasının yanında; kullanım şekli ve düzeyine göre değişken fiyatlandırmalar tasarlanabiliyor. Çekilen fotokopinin boyutu, renkli/renksiz tercihi ve diğer kullanım senaryoları böylelikle ayrı ayrı fiyatlandırılabiliyor. Dönem sonunda numeratör verisi IoT, web entegrasyonu ya da ERP yoluyla sisteme girildiğinde, yapılan her işlem otomatik olarak faturalandırılabiliyor. Fatura dönemi geldiğinde haftalar süren ve insan hatasına oldukça açık yapıdaki süreçler; Pargesoft Operasyonel Kiralama çözümüyle hızlı, verimli ve hatasız biçimde gerçekleştiriliyor.

Kontrat, kurulum ve bakım aynı çatı altında
Sözleşme ile birlikte cihazın/aracın müşteriye teslimi ve ilk kurulumu yapıldığında bir servis döngüsü başlamış oluyor. Servis ihtiyaçları, operasyonel kiralamada yinelenen birer işleme dönüşüyor. Fotokopi makinelerinde toner değişikliği, araç kiralamada periyodik bakımlar için yinelenen servis etkileşimine ihtiyaç duyuluyor. Numeratör bilgileri servis ekipleri tarafından okunuyor. Kiralanan araçlarda herhangi bir arıza ortaya çıktığında da servis kısmı devreye giriyor.

Pargesoft Operasyonel Kiralama çözümü servis yönetimini de kiralama ve kontrat süreçleriyle aynı çatı altına alıyor. Servisin kontrata, müşteriye ve cihaza temas eden tüm işlemleri merkezi sistem üzerinden takip ediliyor.

Kurulum aşamasında yetkili satıcının ya da servisin sürece dahil olması durumunda; ileri düzey B2B portal çözümleri yetkili satıcıları ilk kurulum anından itibaren kontrat ve müşteri bilgisiyle eşleştiriliyor. Bu işlemle birlikte kurulumu yapan ve sonrasında bakım hizmetini verecek servislerin de faturalamaya dahil edilmesi kolaylaşıyor