Dynamics 365 Fraud Protection perakendede dolandırıcılıklardan kaynaklanan sorunlara karşı hesap koruması ve kayıp önleme konularında yeni yeteneklerle geliştirildi.

Bir perakende işletmesi için büyümenin anahtarı, süreç verimliliği sağlamaktır. Bu hedefe ulaşmak için de perakendecilerin indirim, iade ve hesap dolandırıcılığını daha iyi izlemeleri; gelir, itibar ve müşteri hizmetlerini korumaları ve iyileştirmeleri gerekiyor.

Online satış kanallarında daha fazla gelir sağladıkça işletmelerin karşı karşıya kaldıkları dolandırıcılık vakalarında da ciddi bir artış oluyor. Bu da azalan kâr, artan operasyon giderleri ve potansiyel hatalı iadelerle sonuçlanıyor. Dolandırıcılık, perakendecileri yerel ve küresel ölçekte etkiliyor ve müşterilerin çoğu için standartların altında bir deneyime yol açıyor. Sahte hesap oluşturma ve gizliliği ihlal edilen hesaplar, perakendecilerin gelirini ve itibarını tehlikeye atıyor.

Perakende satışlar her ne kadar giderek online kanallara yönelse de ağırlıklı olarak hala fiziksel satış noktalarında yapılıyor. Burada da mağaza içi iadeler, indirimler üzerinden yapılan farklı dolandırıcılıklar görülebiliyor. Bu sorunlar, örneğin müşterilerin satın alma işlemlerini online yapıp ürünü mağazadan teslim aldığı BOPUS gibi (buy online and pick up in store) yeni, çok-kanallı ticaret trendiyle daha da artıyor. Perakendeciler için, dolandırıcılığın hangi mağaza veya terminalde yaygın olduğunu anlamanın otomatik bir yolu ise bulunmuyor.  

Perakendeciler bu sorunları önlemek için daha iyi iş zekası çözümlerine ihtiyaç duyuyor. Microsoft, perakendecilerin bu ihtiyaçlarını karşılamak üzere yapay zekâ (AI) tabanlı sistemlere önemli yatırımlar yapıyor. İşletmelerin hem mağazalarda hem de online kanallarda süreçlerini daha verimli hale getirmek ve çok-kanallı ticaretten elde ettikleri gelirlerini korumak için ihtiyaç duydukları Yapay Zekâ teknolojisini sunmak için Dynamics 365 Fraud Protection ürününü geliştiriyor.

Dynamics 365 Fraud Protection’daki yeni özellikler

Dolandırıcılık koruması sağlamak için geliştirilen bulut tabanlı Dynamics 365 Fraud Protection çözümünü Nisan 2019’da kullanıma sunan Microsoft, geçtiğimiz ay bu çözümünü iki yeni özellikle geliştirdiğini duyurdu. Hesap koruması ve kayıp önleme kapsamında sunulan bu yeni özellikler, sahte hesaplar, mağazadan yapılan iadeler ve indirim dolandırıcılıklarından kaynaklanan yaygın zorluklarla mücadele etmeyi hedefliyor. Bu iki özellik, Microsoft’un güncel bağlantılı sahtekarlık etkinliği verilerini tutan ve yapay zekâ ile makine öğrenimi (ML) özelliklerini içeren dolandırıcılığa karşı koruma ağını kullanıyor. Bu, temel bir özellik olarak hesap koruma ve kayıp önleme ile ilgili tüm yeni yetenekleri destekliyor.

Dynamics 365 Fraud Protection, perakende işletmelerinin müşterilerini sadece satın almalarda değil, aynı zamanda hesap etkinliklerini de kapsayacak şekilde e-ticaretten mağaza satışlarına kadar tüm kanallardaki dolandırıcılık faaliyetlerinden korumalarına ve mağazalarda stok kaybından kaynaklanan gelir sızıntılarını önlemelerine yardımcı oluyor.

Hesap koruma

Perakendeciler, müşterilerini korumak ve müşteri bağlılığı sağlamak için hesap oluşturma konusunda yatırım yapıyor. Hileli hesap oluşturma ve hesap devralma ile mücadele etmek için perakendecilerin dolandırıcılık stratejileri riskini, ödeme noktasında ve müşteri yolculuğu boyunca değerlendirmesi gerekiyor.

Dynamics 365 Fraud Protection’da hesap koruması, yapay zeka kullanımı sayesinde perakendecilerin hesap oluşturma veya kaçırma girişimi sırasında hileli e-ticaret etkinliklerine yönelik kalıpları tanımasına destek oluyor. Hesap koruması, hileli hesapların sayısını ve dolayısıyla hesap sahtekarlığı maliyetlerini azaltmaya yardımcı olarak işletmelerin itibarını koruyor, müşteri deneyimlerini ve memnuniyetini iyileştiriyor. Hesap koruması, perakendecilere şu avantajları sağlıyor:

  • Müşteri yolculuğu boyunca dolandırıcılık faaliyetlerini ve uyuşmazlıkları azaltarak kârlılığı yükseltiyor
  • Sahte faaliyetlerden kaynaklanan olumsuzluklara maruz kalmayı önleyerek işletmenin itibarını artırıyor
  • Müşteri güvenilirliğini ve gizliliğini koruyarak müşteri memnuniyetini artırıyor

Kayıp önleme

Perakendeciler tarafından müşterilere sunulan ürün iadesi imkânı, müşterilerin geri gelmesini sağlıyor ve yeni satın alımlar yapmaları için onları teşvik ediyor. İade, müşteriler için faydalı olsa da perakendeciler açısından, özellikle hileli etkinlik kalıpları hakkında sınırlı bir görüş sağlayan fiziksel mağazalarda önemli bir risk taşıyan iade dolandırıcılığıyla sonuçlanabiliyor.

Dynamics 365 Fraud Protection’ın kayıp önleme özelliği ile perakendeciler, fiziksel mağazalarındaki kayıp modellerini belirleyerek operasyonel verimliliği ve geliri artırabiliyor. Dynamics 365 Commerce sistemlerindeki verilerin ve yapay zekâ gücünün kullanılmasıyla sağlanan kayıp önleme, perakendecilerin iadeler, uygun olmayan indirimler, malların yanlış kullanımı ve envanter tesliminden kaynaklanan kayıp kalıplarını belirlemelerine yardımcı oluyor. Kayıp önleme, fiziksel satış noktaları için şu faydaları sağlıyor:

  • İadelerden ve denetimsiz indirimli satış uygulamalarından kaynaklanan kayıpların azaltılmasıyla gelir artışı sağlanıyor. 
  • Ek kontroller gerektiren belirli iş fonksiyonlarında görünürlük elde etmeyi sağlayan anormallik raporları ve uygulanabilir iç görüler elde ediliyor.
  • Kayıp riski olan işletme varlıklarını ve işlevlerini belirlemek için manuel işlemlerin azaltılmasına yardımcı oluyor, hazır raporlar ve eyleme geçirilebilir iç görüler sunuluyor.

Dynamics 365 Fraud Protection ile mağazalarındaki potansiyel dolandırıcılık faaliyetlerini zamanında ve doğru bir şekilde tanımlayan, indirim ve geri dönüş sahtekarlığını azaltarak şirketleri için milyonlarca dolar tasarruf sağlayan global perakendeciler bu çözümün faydalarını kanıtlıyor.

Microsoft Dynamics 365 Fraud Protection hakkında daha detaylı bilgi için çözüm sayfasını ziyaret edebilir veya ürün videosunu izleyebilirsiniz.