Pargesoft Genel Müdürü Kaan Altunterim, Microsoft Dynamics 365’in yapay zeka ve karma gerçeklik ile ilgili yol haritasını anlattı.

Yapay zekanın Hollywood filmlerinden çıkıp iş hayatının kalbine yerleştiği bir dönemin içinde bulunuyoruz. Pek çok kurum, sunduğu ya da kullandığı çözümün yapay zekalı alternatifini değerlendiriyor ve işine nasıl bir katma değer sağlayacağını inceliyor.

Geliştirdiği çözümlerle teknolojinin dünyada hızlı bir şekilde yayılmasını sağlayan Microsoft, yapay zekanın getirdiği dönüşüm için de aynı hızını koruyor. Sunduğu mevcut çözüm ve uygulamaları yapay zeka destekli olarak geliştiren Microsoft, Eylül ayı ortasında Dynamics ürün ailesinin yeteneklerini de yapay zeka ile daha da artırdı. Peki yapay zeka ve Dynamics 365 bileşimi, kurumunuza ve işinize nasıl bir değer katıyor?

Satış ekipleriniz için Dynamics 365 AI: Satış ekiplerinin en çok zorlandığı konulardan biri doğru müşterilere doğru bir şekilde odaklanabilmek. Dynamics 365 AI, satış kanallarının ayrıntılı bir analizinin yapılmasına daha fazla detay kullanarak yardımcı oluyor. Yapay zeka burada, satış ekiplerine hedeflerini tutturma ve en çok önem taşıyan fırsatları değerlendirme noktalarında koçluk yapıyor.

Müşteri hizmetleri için Dynamics 365 AI: Microsoft’un doğal dil işleme yeteneğine sahip yapay zeka destekli çözümü kurumunuz içinde bir yapay zeka uzmanı çalıştırma ve kod yazma ihtiyacına gerek bırakmadan müşterilerinizle daha etkin bir şekilde iletişim kurmanıza katkı sağlıyor. Elde edilen veriler destek maliyetlerinin düşmesi için gerekli ortamı sağlıyor; bununla birlikte daha keyifli bir müşteri deneyimi sunmanıza yardım eden otomatik analizler içeriyor.

Pazar araştırmaları için Dynamics 365 AI: Geleceğe yönelik projeksiyonlar hazırlanırken pazar araştırmaları sıkça kullanılır. Dynamics 365 AI, daha tutarlı verilerle daha iyi kararlar verebilmeniz için pazarlama, sosyal medya ve pazar araştırma ekiplerinizin elini güçlendirecek özellikler sunuyor. Pazarlama ekipleriniz, pazarın gideceği yönün daha yüksek doğrulukla belirlenmesi sayesinde hızlı ve doğru eylemler için gerekli adımları atabilir.

Houston’dan Singapur’daki tesise anlık denetim

Microsoft’un yenilikçi vizyonuna paralel olarak geliştirdiği ürünler arasında iki uygulama öne çıkıyor: Dynamics 365 Remote Assist ve Dynamics 365 Layout. Mixed Reality ya da Karma Gerçeklik olarak tanımlanabilecek bu yaklaşım, HoloLens’in başarıyla yoluna devam eden ticari kullanımını daha da ileriye taşıyacak.

 

Microsoft’un düzenlediği etkinlikte karşımıza çıkan bir örnek iş yaşamının ne kadar kolaylaşabileceğini göstermesi açısından oldukça önemli. Bu örnekte Dynamics 365 Remote Assist ve Layout ile HoloLens bileşimi sayesinde Houston’da görevli bir müfettiş, Singapur’da bulunan üretim tesisini oturduğu yerden denetleyebilme ve üretim bantlarındaki sorunları görebilme olanağı elde ediyor. Dynamics 365 Layout bu süreçte cihaz ve ekipman yerleşimini gerçekçi bir şekilde bulunulan odaya taşıyabilirken, Remote Assist ise ilgili kişilere anlık görüntü aktarımı ve bilgilendirme seçenekleri sunuyor. Daha önce bu sürecin müfettişin her ay ABD’den Singapur’a gidip dönmesi olduğu düşünüldüğünde elde edilen, başta zaman olmak üzere diğer tasarruflar son derece yüksek potansiyele sahip.

Değerli olan işinize sağlanan katkıdır

Pargesoft olarak, uzun yıllar boyunca biriktirdiğimiz Microsoft Dynamics deneyimimizi yapay zeka destekli olarak geliştirmek için sabırsızlanıyoruz. Yapay zekanın çok daha fazla gündemimizde olduğu, yenilikçi projelere imza atacağımız bir dönem bizi bekliyor.