Pargesoft Satış ve Pazarlama Müdürü Aydın Karabacak, KOBİ ve yeni nesil girişimlerin kolaylıkla fayda sağlayabileceği ERP çözümleri için hızlı bir rehber hazırladı.

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP), yalnızca büyük ölçekli şirketlerin mutlak gerekliliği ve uygulaması olarak gözükse de startup’lar ve KOBİ’ler için de ERP’nin faydaları son derece etkili. Pek çok üretici çoğunlukla ürün ve hizmetlerini geliştirmeye odaklanırken, arka planda geliştirilmeyi bekleyen büyük operasyonu gözden kaçırıyor. Daha düşük maliyetli işlemler, hızlanan süreçler, birbiriyle senkronize hale gelen departmanlar, anlık isabetli kararlar ve yüksek verimlilik, ERP’nin startup’lara ve KOBİ’lere sunduğu avantajlardan sadece bazıları.

KOBİ’ler için ERP ne anlam ifade ediyor?

Perakendeden insan kaynaklarına, bankacılıktan eczacılığa, tarımdan hayvancılığa kadar pek çok farklı iş kolunda kullanılan ERP, kısaca kaynakların etkin planlanmasını sağlıyor. Üretim, sipariş, muhasebe, stok yönetimi gibi departmanları birbiriyle senkronize hale getiren ERP, hem planlama hem de verimlilik noktasında büyük faydalar sunuyor. Bu faydalardan öne çıkanları özellikle startup’lar ve KOBİ’ler özelinde biraz açalım.

Senkronize departmanlar

ERP kullanmayan yapılarda, örneğin üretimde bir değer değiştiğinde, bunun muhasebeye yansıması insan etkileşimiyle gerçekleşir. Çoğunlukla çalışanların tuttuğu notlar ve excel tablolarındaki güncellemelerden diğer departmanlardakiler haberdar olmadığı için, iş süreçlerinde aksama veya pek çok gereksiz kontrol noktası oluşur. ERP sayesinde herkes tek bir platforma bağlanır ve bilgiler anbean güncellenirken, yapılan yeni girişlerden diğer departmanlar eksiksiz ve anında haberdar olur.

Bakım ve verimlilik

Verileri ERP ile eşleştirilmiş makinelerin, bakım zamanlarının takibi otomatik gerçekleştirilir. Mevcut çalışma temposunda devam edildiğinde bakım zamanının yaklaştığını gördüğünüz makineler için yöneticiler, daha uygun maliyetli teknik destek arayışına gidecek vakti buldukları gibi, iş süreçlerini aksatmayacak şekilde bakımı zamanlayabilirler. Bu durum işletmeye verimlilik noktasında artı değer kazandırır.

Planlama ve karar alma

ERP, işletmenin mevcut durumunu raporlayarak bilimsel veriler ışığında hangi noktaya kadar açılması gerektiğini veya ne kadar tasarruf etmesi gerektiğini işaret eder. Bu da planlama noktasında yöneticilerin hamlelerini bilimsel bir gerçekliğe oturtarak atmalarını sağlar. Böylelikle planlama son derece isabetli bir hal alırken, şirketin ekseni üretim odağından planlama odağına doğru kaymaya başlar. Planlama odağında bir şirket ise büyüme sürecini en doğru şekilde yaşar. Bu noktada ERP yazılımı, yöneticilerin karar almaları için onlara gerekli verileri ve raporları en güncel haliyle sunarak, ticari riskleri minimuma indirir. Özellikle startup ve KOBİ’ler için büyüme evresinde riskler kaçınılmazken, riskin azalması işletmeye hayati avantajlar getirir.

Bu noktada Pargesoft olarak Microsoft Dynamics NAV ve Microsoft Dynamics 365 for Operations çözümlerimizle, perakendeden restoranlara kadar pek çok startup ve KOBİ’ye ERP kurulumu ve danışmanlık hizmeti veriyoruz. İşletmelerin envanter maliyetlerini azaltıp, kâr marjlarını yükselten ERP çözümleri sayesinde şirketler geleceğe daha emin adımlar atarak büyüyor ve gelişiyor.

Hizmet sektöründe dönüşüme giden yol ERP