müşteri deneyimi
Müşteri deneyimi, şu an hiç olmadığı kadar önemli. Peki, perakendeciler günümüzün zorlu ekonomik ortamında nasıl daha kişiselleştirilmiş ve etkili bir deneyim sağlayabilir?

Koronavirüs pandemisi müşterilerin yeni alışkanlıklar benimsemesine, önceliklerini yeniden değerlendirmesine ve tüketim şekillerini değiştirmeye zorladı. İşlemler giderek artan bir şekilde, online hale geliyor ve şirketler sanal katılımla sınırlanıyor. Tüketiciler, birçok belirsizlikle karşı karşıya. Aynı zamanda markaların değişen ortama hızlı yanıt vermesini ve ürün ve hizmet beklentilerinin karşılanmasını istiyorlar. Müşterilerin satın alma eğilimleri hızla değişiyor. Bu zorlu dönemde etkili bir müşteri deneyimi sunmanın yolu, müşterileri anlamaktan geçiyor.

Müşteri ihtiyaçlarına adapte olmak ve yanıt vermek için verileri kullanın

Gartner Araştırma Şirketi’ne göre işletmelerin sadece yüzde 2’si COVID-19 salgınının yol açtığı kesintide operasyonlarına normal bir şekilde devam edebileceklerini düşünüyor. Ekonomik durgunluğa rağmen başarılı olabilen işletmelerin bazı temel ortak noktaları ise şöyle: Müşterilerini dinlemek ve onlarla bağlantıda kalmak, değişen ihtiyaçlara hızla adapte olmak ve değer sunmaya devam etmek.

Şirketler, müşterileriyle etkili bir şekilde iletişim ve etkileşim kurmak, güvenilir ve anlamlı katılımlar sağlamak için güvenilir verilere ve iç görülere ihtiyaç duyuyor. Bugün gösterilecek ekstra özen ve empati, müşteri sadakati ve işletmelerin geleceği üzerinde kalıcı bir etki sağlayacak. İş gücünün giderek artan bir şekilde uzaktan çalışmasıyla birlikte kuruluşlar, bu belirsizlik döneminde kaliteyi ve verilerine erişimi korumak zorunda. Ancak bu gereklilik, kurumsal çeviklik açısından yeni bir düzey gerektiriyor.

360 derecelik müşteri görünümünden faydalanın

Bu dönemde müşterileri anlamak ve etkili deneyimler sunmak için gereken çevikliği yakalamanın yolu ise 360 derecelik müşteri görünümüyle tüm kanallarda gerçek zamanlı olarak anlamlı aksiyonlar sağlamaktan geçiyor.

Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, doğru zamanda ve o ana özel etkileşimler tasarlamaları için işletmelere müşterileri hakkında derin bir anlayış sağlıyor. Customer Insights ile kuruluşlar merkezi bir yerde bulunmayan işgüçlerinin ihtiyaç duydukları verilere erişimini demokratikleştirirken aynı zamanda yönetimi ve veri gizliliği düzenlemelerine uyumluluğu da sürdürebiliyor. Gerçek zamanlı iç görülere sahip tek bir müşteri görünümü, eğilimleri ve ihtiyaçları belirlemeye yardımcı oluyor. Bununla birlikte veri analistleri, pazarlamacılar ve satıcılardan müşteri hizmetleri temsilcilerine kadar her çalışanı yeni iş modellerine hızla uyum sağlamaları ve müşterilerine dijital kanallarda hizmet vermeye devam etmeleri için güçlendiriyor.

Customer Insights, yeni iş yapış şeklini benimsemenin anahtarını sunuyor

Customer Insights, müşteri verilerini birleştirmek ve kişiselleştirilmiş deneyimler sağlayan eyleme dönüştürülebilir iç görüler oluşturmak için yerleşik yapay zekadan faydalanan, önceden birleştirilmiş, kurumsal düzeyde bir müşteri verisi platformu. Proaktif olarak segmentleri tanımlıyor ve kayıp oranları, yaşam boyu değer ve önerilen ürünler gibi tahmine dayalı iç görüler sunuyor. İşletmedeki uygulamalar ve iş süreçleriyle gerçek zamanlı entegrasyon; pazarlama, satış ve hizmet faaliyetlerinin her müşteri için özel olarak tasarlanmasını sağlıyor. Dijital kanallar ve etkileşimler arttıkça, bireysel müşteri yolculuğunu daha da geliştirmek için sosyal medya üzerinden alışveriş, artırılmış gerçeklik ve sohbet robotları gibi yeni kaynaklardan gelen verileri de sunabiliyor.

Sonuç olarak artık şirketlerin müşterileriyle ilgili ve anlamlı buluşmalar yoluyla bağlantıda kalma zamanı. Bu yeni dönemin getirdiği zorlukların üstesinden gelmek ve işletmenizi rekabette öne taşımanın yolu ise doğru çözümleri kullanmaktan geçiyor. Microsoft araçlarının perakende sektörüne sunduğu gelişmiş çözümlerden Pargesoft uzmanlığıyla yararlanabilirsiniz. Güvenilir bir çözüm ortağı olan Pargesoft’un işletmenize sağlayacağı faydaları öğrenmek için bize info@pargesoft.com adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/06/25/retail-perspectives-pt-2-rethink-customer-experiences/