Perakende Sektörü İçin Baştan Başlamanın ve Büyümenin Rotası

Perakende sektörü, temassız alışveriş çağında daha kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi, yüksek güvenlik ve tedarik zinciri yönetiminde görünürlük sağlamak zorunda. Peki, bunu nasıl yapabilir?

 

Koronavirüs salgınının etkileri, perakende sektörü oyuncularını yeni satış senaryolarıyla karşı karşıya bırakıyor. Bu senaryolar dünya çapındaki perakende satıcıları için temassız satış, artan operasyonel zorluklar ve yükselen dolandırıcılık girişimlerinin talebi olumsuz yönde etkilemesi etrafında şekilleniyor.

İçinde bulunduğumuz dönemde perakende sektörü için en önemli konu ise müşterileri anlamak. Ancak halihazırda aşırı veri yüklemesiyle boğuşan perakendeciler için müşteri ihtiyaçlarını, satın alma eğilimlerini ve duyarlılığı takip etmek, günümüzün değişken piyasasında daha da zorlaşıyor. Sanal görevlere ve operasyonlara geçişle birlikte kurumlar, müşterilerine dijital kanallarda hizmet vermeye devam etmek için güvenilir veriler ve iç görüler arıyor.

Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, organizasyonların müşterilerini daha iyi anlamalarını ve müşteri yolculuğunu geliştirmelerini sağlıyor. Customer Insights, yalnızca kampanyalar, işlemler ve çağrılar gibi geleneksel kaynaklar değil, aynı zamanda sosyal alışveriş, artırılmış gerçeklik ve chatbot’lar gibi yeni kaynaklar da dahil olmak üzere tüm kaynaklardan sürekli artan müşteri verilerini birleştirerek 360 derecelik bir görünüm oluşturuyor. Aynı zamanda geniş ölçekte kişiselleştirilmiş deneyimleri güçlendirmek için gerekli olan gerçek zamanlı iç görüler sağlıyor.

Sosyal Mesafeye Adapte Olmak

Sosyal mesafe önlemlerinin uygulanmasıyla, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları öncelikle online alışveriş yönünde değişti; gıda ve eczane gibi zorunlu ihtiyaçlar da dahil tüm mağaza ziyaretleri sınırlandırıldı. Signifyd tarafından yayınlanan “e-Ticaretin Nabzı” raporuna göre, organizasyonların zorunlu mağaza kapanışlarından kaynaklanan gelir kaybını telafi etme girişimleri e-Ticarette çarpıcı bir büyümeye yol açtı. Şubat ayından bu yana online satışlarda yaklaşık yüzde 40 artış oldu.

Microsoft Dynamics 365 Commerce farklı ticaret sistemleriyle zorluk çeken veya müşteri talebindeki artışa göre ölçeklenemeyen kuruluşlara tahmine dayalı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri sunuyor. Akıllı online araçlar ve hem bağlantılı hem de headless (başsız) bir ticaret motoruyla işletmeler, dijital mağazaları hızla atağa geçirebilir ve uçtan uca çok kanallı Dynamics 365 Commerce çözümü ile gelecekte büyüme sağlayabilir.

Müşterilere Temassız Alışveriş Sunmak

Benzer şekilde, temassız alışverişe talebin giderek arttığı görülüyor. Eve teslimat ve belli bir noktadan teslim alma hizmetleri ile ürünleri temas olmadan güvenli bir şekilde almak isteyen tüketicilerin, koronavirüsü sona erdirecek bir çözüm bulunana kadar, nakitsiz alışveriş de dahil olmak üzere “sağlıklı” alışveriş konusunda daha duyarlı olacakları düşünülüyor. Dynamics 365 Commerce, tüm etkileşim kanallarında müşteriler için kusursuz bir deneyim sağlayarak işletmelerin bu gelişen ihtiyaçlara uyum sağlamasına yardımcı oluyor.

Dolandırıcılıktan Koruma

e-Ticaret müşterilere birçok avantaj sağlasa da dolandırıcılık ve suiistimale maruz kalma riskini de taşıyor. Bu durum sadece müşteriler için değil perakendeciler için de ciddi bir operasyonel tehlike oluşturuyor.

Microsoft Dynamics 365 Fraud Protection e-ticaret, fiziksel mağaza ve çok kanallı satıcıların dolandırıcılık maliyetlerini azaltmalarına ve kârlılığı artırmalarına yardımcı olmak için tasarlanmış bulut tabanlı bir SaaS çözümü sunuyor. Kullanıcı hesaplarını dolandırıcılığa karşı korurken, dolandırıcılık ve kötüye kullanımı azaltmaya, operasyon maliyetlerini düşürmeye ve kabul oranlarını artırmaya yönelik araçlar ve yeteneklerle perakendecilerin gelirlerini ve güvenilirliğini korumalarına da yardımcı oluyor.

Müşteri Taleplerini Hızlı ve Etkili Bir Şekilde Karşılamak

COVID-19 salgınının bir başka önemli yansıması da küresel tedarik zincirindeki güvenlik açıklarının ortaya çıkması oldu. Institute For Supply Chain Management‘a (Tedarik Zinciri Yönetimi Enstitüsü) göre, şirketlerin yaklaşık yüzde 75’i koronavirüsle ilgili ulaşım kısıtlamaları nedeniyle tedarik zinciri kesintileri yaşadıklarını ifade ediyor ve bu rakamın daha da artması bekleniyor.

İşletmelerin, marka ve müşteri sadakati üzerinde uzun vadeli olumsuz bir etkiye sahip olacak müşteri memnuniyetsizliğini engellemesinin yolu ise çeviklik (agile) ve gerekli araçları kullanmalarından geçiyor. Perakendeciler, stok fazlası ürünlere olan talebi artırmak ve stokta bulunmayan ürünlerin tedarikini hızlandırmak için envanterlerinde gerçek zamanlı görünürlük sağlamalı.

Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management işletmelerin esnek bir tedarik zinciri oluşturmasına ve değişen müşteri talebine uyum sağlamak için ürünlerin tedarik ve dağıtımını neredeyse gerçek zamanlı olarak hızla yeniden planlamasına yardımcı oluyor. Supply Chain Management, işletmelere bu planlarını günler değil dakikalar içinde gerçekleştirebilme imkânı veriyor.

Günümüzde online ortamda mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak, pandeminin de etkisiyle artık her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Bu nedenle talep oluşturma ve yerine getirmede ölçeklendirme yetenekleri de dahil olmak üzere perakende odağını online üzerinde tutmak giderek daha gerekli bir hal alıyor.

Pargesoft İşletmeniz için İhtiyaç Duyduğunuz Uzmanlığı Sunuyor

İşletmelerin hızla değişen ihtiyaçlara ve acil gerekliliklere etkili yanıtlar sunması için geliştirilen dijital Microsoft araçları, içinde bulunduğumuz dönemin zorlukları karşısında perakende sektörüne kapsamlı çözümler sunuyor. Bu çözümlerden en verimli şekilde faydalanmanız ve işletmenizi güçlendirmeniz için gereken uzmanlık ve deneyimi sunan Pargesoft, size güvenilir bir çözüm ortağı olarak destek oluyor. Detaylı bilgi almak için bize info@pargesoft.com adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/06/22/retail-perspectives-pt-1-chart-a-course-to-restart-and-grow/