Perakende Sektöründe Çevik Çözümlere İhtiyaç Var

Perakende işletmeleri, e-Ticaret ve fiziksel mağazalardaki müşteri yolculuklarını birleştirerek, müşteri ihtiyaçlarına hızla adapte olabilir ve zorlu bir satış ortamında iş sürekliliği sağlayabilir.

COVID-19, yaşamın her alanını etkiliyor. Bu global kriz, özellikle perakende sektöründe ciddi sonuçlara yol açtı. Birçok işletme kapılarını kapamak ve işlerini yeni kanallara taşımak zorunda kaldı. Yakın gelecek ise hala belirsizliğini koruyor. Geleneksek çalışma modelleri ve iş süreçleri, yaşanan değişim karşısında etkili bir yanıt geliştirmek için yeterli değil. Bu nedenle akıllı, sezgisel ve çevik ticaret çözümleri perakende sektörü oyuncuları için hiç olmadığı kadar önemli hale geldi.

Dijital Ticaretin Önemi Artıyor

e-Ticarette, COVID-19 krizinden önce de önemli bir büyüme başlamıştı. Geçtiğimiz 15 yılda, müşteri satın alma davranışlarında dijital platformlara doğru tutarlı bir geçiş yaşandı. Bununla birlikte e-Ticarette 2020’de önemli bir büyüme zaten bekleniyordu. Ancak sosyal mesafe ve güvenlik önlemleri, bu büyümeyi beklenmedik bir şekilde hızlandırdı. ACI Worldwide’a göre, yalnızca Nisan 2020’de e-Ticaret faaliyetlerinin yüzde 209 artması, online satışlarda büyük bir yükselmeye neden oldu. Online alışverişteki benzeri görülmemiş bu artış, satın alma davranışlarına etkisi nedeniyle kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra da fiziksel mağazalardan alışverişe geri dönülmeyeceğinin işaretini veriyor.

Dijital ticaretteki bu çarpıcı yükselme, esnek olmayan ve bağlantısız perakende çözümleri sunan birçok perakendeciyi zorladı. Çünkü müşteri ihtiyaçlarını karşılayamadılar. Capgemini Araştırma Enstitüsü’ne göre dijital öncelikli bir ortamda operasyonel çeviklik, esneklik ve tüketici katılımı büyük bir önem taşıyor. Bu, perakendecilerin dijital ticaret sistemleri ile müşteri taleplerini çeşitli kanallarda ve teslimat seçeneklerinde karşılaması gerektiği anlamına geliyor. Kısacası perakendeciler, değişen müşteri ihtiyaçlarına hızla uyum sağlamak zorundalar.

Müşteri İhtiyaçlarına Uyum Sağlamak

Microsoft Dynamics 365 Commerce, işletmelerin müşterilerine akıllı, birleşik ve kolaylaştırılmış alışveriş deneyimleri sunarak ticaret yeteneklerini geliştirmelerine olanak tanıyor. Perakende işletmeleri, e-Ticaret ve fiziksel mağazalardaki müşteri yolculuklarını birleştirerek, müşteri ihtiyaçlarına hızla adapte olabilir ve bugünün zorlu satış ortamında iş sürekliliğini sağlayabilir. Commerce’deki başsız ticaret (headless commerce) uygulaması, işletmelerin gerçek çok-kanallı alışveriş senaryolarını etkinleştirmek için yeni ve mevcut altyapı çözümlerini birbirine bağlamasını sağlıyor. Bu özellikle, işletmelerin temassız alışveriş, online satın alma ve mağazadan teslim alma gibi yeni sosyal mesafe ihtiyaçlarına hızla uyum sağlamasına yardımcı olmak açısından önemli.

Dijital işlemlerin ötesine geçme

Dijital katılımdaki artış aynı zamanda marka uygunluğu ve farklılaşmasının her zamankinden daha önemli olduğu anlamına geliyor. Müşteri sadakatini sağlamak için geçmişte mağaza içi deneyimlerine güvenen perakendeciler artık dijital kanallarda da farklılaştırılmış deneyimleri yönlendirmek zorunda. Aksi takdirde müşterilerini indirim odaklı online rekabette kaybetmeleri kaçınılmaz. Pazarlama çalışmalarında ve alışveriş yolculuğu boyunca müşterilere uygun ve özel olarak seçilmiş mesajlar iletmeyi sağlamanın öncelikli yolu ise kişiselleştirmeden geçiyor. Bu noktada gerçek zamanlı bir müşteri görüşüne sahip olmak, tüm kanallarda mükemmel alışveriş deneyimleri sunmanın ayrılmaz bir parçası.

Commerce’e entegre edilen Microsoft Dynamics 365 Customer Insights ile işletmeler, daha kişisel yolculuklar sunmak için kanallar arasında müşteri etkileşiminin bütünsel bir görünümünü elde edebilir. Commerce’deki akıllı önerilerle tamamlandığında, müşterilere online olarak uygun öneriler sunabilir ve mağaza temsilcilerine müşteri odaklı araçlar aracılığıyla kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri sunma yetkisi verilebilir.

Fiziksel mağazalar için yeni bir rol

Ancak sosyal mesafenin fiziksel mağazalar üzerindeki ani etkisine rağmen, önceki satın alma alışkanlıklarına dönerek mağaza içi alışverişi tercih edecek tüketicilerin sayısını azımsamamak gerekiyor. Capgemini Araştırma Enstitüsü’ne göre, dünya çapındaki tüketicilerin yüzde 59’u, COVID-19’dan önce fiziksel mağazalarla yüksek düzeyde etkileşime sahip olduklarını belirtiyor, ancak bugün tüketicilerin sadece dörtte birinden azı (yüzde 24) kendilerini bu yüksek etkileşim kategorisinde görüyor. Önümüzdeki altı ila dokuz ay içinde, tüketicilerin yüzde 39’unun fiziksel mağazalarla yüksek düzeyde etkileşimi bekleniyor. Bu, pandemi öncesi düzeylerin oldukça altında.

Bununla birlikte, birçok perakendeci, mağaza içi deneyimlerin, müşterilerin daha geniş alışveriş yolculuğunu nasıl tamamlayabileceğini ve talep karşılama ihtiyaçlarını nasıl destekleyebileceğini yeniden düşünüyor. Perakendeciler, dijital talep karşılama maliyetini düşürmek ve şu anda mağazalarda bulunan ölü stok miktarını sınırlamak için dağıtım merkezleri olarak mağazaları değerlendiriyor. Commerce‘deki dağıtılmış sipariş yönetimi sistemi, siparişin yerine getirilmesi için akıllı stok yönlendirmesine izin vererek perakendecilerin maliyet tasarrufu yapmasına yardımcı oluyor. Commerce, Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management ile birleştiğinde, perakendeciler, stoklarla ilgili gerçek zamanlı içgörü elde edebilir ve talep karşılama sistemlerini kolaylaştırabilir.

 

Perakende dünyasının yeni ihtiyaçlara yanıt vermesini kolaylaştırmaya yardımcı olan Microsoft çözümlerinden Pargesoft uzmanlığından faydalanabilirsiniz. Danışmanlık hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/07/16/retail-perspectives-pt-5-transition-to-agile-commerce-solutions/