Microsoft Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleşen “Perakendenin Yeni Dünyasında Var Olabilmek” etkinliğinde, perakende sektöründe yaşanan hızlı değişim ve dijital dönüşümün sektördeki yansımalarını sektör liderleriyle konuşma fırsatı bulduk.

Katılımcıları arasında Harvard Business Review Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Serdar Turan, Microsoft MEA Perakende, Seyahat ve Konuk Ağırlama Sektör Direktörü Ramy Fares, Microsoft Danışmanlık Servisleri Stratejik Dönüşüm Lideri Mustafa Farhan, McKinsey & Co. Sorumlu Ortağı Semih Decan, Atasun Optik CIO’su Mustafa Ozan, Koç Üniversitesi’nden Profesör Doktor Gühran Kök, Alwiser Kurucusu Erkan Yıldırım ve Karaca Züccaciye Yönetim Kurulu Üyesi Emre Karaca’nın tecrübelerini paylaştığı etkinlikte yapılan sunumlara ilgi yoğundu.

Perakendenin Yeni Dünyasında Var Olabilmek

Ürünü değil, üretimi düşünmek

Etkinlikte perakendede e-ticaretin rolü ve perakendede teknolojinin önemi konularında konuşma yapan Microsoft MEA Perakende, Seyahat ve Konuk Ağırlama Sektör Direktörü Ramy Fares katılımcılara, “Ürünü düşünmeyin, üretimi düşünün. Mağazalar inşa etmeyin, hikayeler oluşturun. Müşteri ilişkileri değil, topluluk yaratın” sözleriyle deneyimlerini paylaştı.

“Perakendenin Dijital Devriminin Perde Arkası” başlığıyla sahne alan McKinsey & Co. Sorumlu Ortağı Semih Decan, perakendenin e-ticaret dönüşümünden Nesnelerin İnterneti’ne kadar pek çok konuyu masaya yatırdı. Eskiden “Türkiye pazarına girelim mi?” denilirken şimdilerde “İstanbul, Ankara ve İzmir pazarlarına girelim mi?” dendiğini belirten Decan, perakende yaklaşımlarının değişimine vurgu yaptı.

Konuşmacılar arasında yer alan Atasun Optik CIO’su Mustafa Ozan, “Dijital Sipariş Döngüsü Sağlamak” başlığı altında katılımcılarla deneyimlerini paylaşırken, pek çok firmayı aynı ERP sisteminde bir araya getirerek elde ettikleri kazanımları da aktardı. Microsoft Dynamics AX kullandıklarını dile getiren Mustafa Ozan, ERP’yi modüllerle özelleştirdiklerinin de altını çizdi. Alwiser Kurucusu Erkan Yıldırım, “Dönüşümün Yol Haritası” başlığıyla konuşmasına başladı ve omnichannel, dijital dönüşüm, dijital evrim ve multichannel kavramlarını masaya yatırdı.

Pargesoft danışmanlığında Microsoft Dynamics AX entegrasyonu sahnede!

Karaca Züccaciye Yönetim Kurulu Üyesi Emre Karaca, Pargesoft danışmanlığında gerçekleştirdikleri teknolojik dönüşümü örneklerle anlattı. Entegrasyonu gerçekleştirilen Microsoft Dynamics AX ile iş süreçlerinin daha verimli hale geldiğini belirten Karaca, ERP ile elde ettikleri başlıca avantajları paylaşmayı da ihmal etmedi.

Örnek perakende uygulamalarıyla devam eden “Perakendenin Yeni Dünyasında Var Olabilmek” etkinliği, sunumların tamamlanmasıyla sona erdi. Büyük ilgiye sahne olan etkinlik, sektörün liderlerini bir araya getirerek, yeni yaklaşımların değerlendirilebilmesi için yol haritası oldu.