Cumhuriyetin kuruluşundan önceye uzanan tarihiyle, Türkiye’nin en köklü kurumlarından biri olan ve 1976’dan bu yana holding yapısı altında ticari faaliyetlerini sürdüren Silkar Holding A.Ş. bugün zirai ve endüstriyel ekipman, otomotiv yedek parça, doğal granit ve mermer başta olmak üzere pek çok sektöre öncülük ediyor. 1860’lı yıllardan bugüne piyasanın dinamiklerine ve yeni iş modellerine uygun biçimde kendini yenileyen Silkar Holding, kapalı devre geleneksel bir ERP sistemiyle süreçlerini yeterince etkin yönetmekte zorluk çekiyordu. Çağın gereklilikleri ve yeni nesil iletişim ihtiyaçları, bu tip bir sistemle karşılanamaz hâle gelmişti.

Hizmet sunduğu piyasalara daha iyi hitap edebilmek ve süreçlerini daha etkin yöneterek verimlilik sağlamak isteyen Silkar Holding, bu amaçla Windows tabanlı bir sisteme geçmeye karar verdi. Pargesoft ile bu noktada tanıştı.

Lokal sistemden Microsoft ERP’ye geçişte Pargesoft ile çalışmaya başladıklarını belirten Silkar Holding A.Ş. Bilgi İşlem Müdürü Engin Öztürk, “Microsoft’un ERP ve CRM çözüm portföyü açık kaynaklı bir altyapı sunuyor. Böylelikle üzerinde her türlü geliştirmeyi ve özelleştirmeyi yapmak mümkün oluyor. Biz, hizmet verdiğimiz sektöre özgü geliştirmeleri Pargesoft’a yaptırıyoruz,” diyor.

ERP dönüşümünün ardından ikinci aşamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) süreçlerini iyileştirmek vardı. Silkar Holding’in bu noktada tercihi yine Pargesoft oldu: Çözüm ortağı ile uyum içinde iş yaptıklarını ifade eden Öztürk, “ERP için yaptığımız çalışmalarda olumlu sonuçlar aldık. Pargesoft’u tercih ettiğimiz için memnunuz. Bu nedenle CRM’in gerek geliştirme gerekse uygulama aşamalarında yine Pargesoft’tan danışmanlık hizmeti alıyoruz,” diye açıklıyor.

Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerini iş yaptıkları sektöre özgü biçimde geliştirme ihtiyaçları olduğunu anlatan Öztürk, “Otomotiv ve doğal taş sektörü üzerine çalışan bir kurumuz. Çok fazla sayıda müşterimiz var ve bu müşterilerin takibinin CRM ile daha etkin olacağını düşünüyoruz,” diyor.

Silkar Holding, Pargesoft çözüm ortaklığında gerçekleştirdiği Microsoft Dynamics 365 CRM entegrasyonu sonucunda farklı pazarlardaki müşteri portföyünü merkezi bir altyapı üzerinde çok daha verimli ve etkili yönetiyor.