İş yaptığınız bağlantıları düzenli bir yapıda organize etmek için en doğru zaman -eğer henüz bunu yapmadıysanız- “ŞİMDİ”dir. Temel kategoriler oluşturup, onlar hakkında elde ettiğiniz her yeni veriyle bu veritabanını beslemek için hiçbir zaman erken olmayacak.

Müşterilerinizi, potansiyel bağlantıları, rakiplerinize geçen firmaları, tedarikçilerinizi ve iş ortaklarınızı kategorilere ayırmak, işinizin en kritik parçası olan müşteri ilişkilerine benzersiz bir verimlilik kazandıracaktır. Böylelikle Microsoft Dynamics 365 gibi yeni nesil bir CRM çözümüne geçiş yaptığınızda, bu çözümün getirdiği güçlü özelliklerden en yüksek faydayı sağlarsınız.

Müşteri ilişkilerini böylesine yönetilebilir ve içinde arama yapılabilir bir çatı altında toplamak, yeni nesil CRM anlayışının temelini oluşturuyor. Ancak bu temel tek başına asla yeterli değil: Müşteri ilişkilerinde güncel trendler, basit adı soyadı ve iletişim bilgilerinden çok daha öteye uzanıyor. Çünkü artık bu temel bilgiler, müşteriyi tanımak ve onun ihtiyaçlarını karşılamak için yeterli olmuyor.

Müşterinin 360 derece görüntüsü

Yeni nesil CRM’de müşterilerin 360 derecelik görüntüsüne ihtiyaç duyuluyor. Üstelik bu ihtiyaçlar sadece tüketiciye hitap eden şirketler için geçerli değil. B2B tarafında da müşteri beklentileri her geçen gün artıyor. Kurumsal müşteriler de iş süreçlerinde bireysel bir özen istiyor.

Artık hobileri, okumayı sevdiği kitaplar ve hatta tuttuğu takıma kadar tüm detaylarla müşteriyi tanımak gerekiyor. Yeni nesil CRM ile her firmanın 360 derece “görüntüsünü” çıkarmak, ancak her bir müşterinin alışkanlıklarını bilmekle mümkün oluyor. Onları daha yakından tanımak, büyük veri gölleri içinde yapılandırılmamış hâlde gezinen verileri derleyip, anlamlı hale getirerek CRM sisteminin içine dahil etmek; gerek pazarlama gerekse müşteri ilişkilerinde çok daha bireysel bir tecrübe sağlıyor. Bugünün dünyasında kazananı ve kaybedeni, lideri ve takip edeni bu bireysellik belirliyor.

Beklentilerin böylesine arttığı, rekabetin bu denli kızıştığı iş dünyasında güçlü bir CRM çözümü olmadan müşteri odaklı iş yapabilmek imkânsız hâle geldi. Buna karşın, satışları ve kârlılığı artırmak için kural değişmedi: Büyüme hedefleri olan bir şirketseniz, müşteriyi işin merkezinde tutmaktan başka lüksünüz yok.

Microsoft’un Dynamics 365 ile getirdiği sıra dışı yaklaşım CRM ve ERP özelliklerini tek çözümde birleştiriyor. Böylece müşteri sadece işin değil, tüm iş süreçlerinin de merkezine oturuyor. Ürün değerlendirmesinden satın almaya kadar tüm temas noktalarında müşteriler için kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturmayı sağlayan bu “yeni nesil CRM” çözümü ile tanışmak için de en doğru zaman “ŞİMDİ”.