Kullanışlı ve faydalı bir yapay zeka için 4 önemli özellik

İşletmenizde dijital dönüşüm hedeflerinize ulaşmak için en üst düzeyde yararlanabileceğiniz yapay zeka erişilebilir, kullanışlı ve faydalı olmalıdır.

Yapay zekanın (AI) avantajlarından faydalanmak için mükemmel teknolojiler ve verilerden çok daha fazlası gerekiyor. Bunun için çalışanlarınızın, verimliliği artıran çözümleri hızlı bir şekilde geliştirmeleri için kullanabilecekleri, onları güçlendirecek araçlara ve uygulamalara ihtiyacınız var. Sonrasında çalışanlar yapay zekayı daha yakından tanıdıkça bu onların daha büyük sonuçlara güvenle ulaşmalarına yardımcı olur.

Yapay zeka, en iyi sonucu bir probleme en yakın kişinin kontrolündeyken verebilir. Bir başkasına yaptırmak için uğraşmak yerine insanların kendi çözümlerini geliştirmelerine izin verdiğinizde yeteneklerini geliştirir ve etkilerini artırırsınız. Bu, pazarda farklılaşmanın ve rekabet avantajı kazanmanın yolunu açar.

Bunun gerçekleşmesini tam olarak nasıl sağlayabilirsiniz? Hangi teknolojiler, özellikler ve politikalar, AI ile daha fazlasını başarmak için çalışanlarınızın kendi uzmanlıklarından faydalanmalarına yardımcı olur? Bir rafta durmayacak ve kolayca benimsenecek araçları nasıl seçebilirsiniz? En iddialı dijital dönüşüm hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak kullanışlı ve faydalı AI için kritik önem taşıyan bazı kriterlere yakından bakalım.

 

Ekibinizi güçlendirecek AI özellikleri

  • Günlük iş akışlarına entegre edilen AI. Birçok AI uygulaması işletmedeki diğer sistemlerden ayrı tutuluyor. Bu da AI’ı bir şekilde altın kafese kapamak gibi oluyor – güzel ama erişilemez. Eğer AI modern bir iş akışında yaptığınız her şeye dahil edilirse teknik bilgisi olmayan kullanıcılar da son derece etkili AI çözümleri üretebilir. Bu, sonuçlar sunmanın ötesinde memnuniyet de sağlar çünkü AI kullanıp başarıya ulaşabilmek insanlara kendilerini doğal olarak iyi hissettirir. Ve bu da beraberinde yapay zekanın şirket genelinde benimsenme sürecini hızlandırma avantajını da getirir.
  • İlişkiler, prosesler ve veri kaynaklarının uygulamalar arasında birleştirilmesi. Tüm verileriniz ambarlara sıkıştırıldığında ve gözden uzak tutulduğunda nasıl bir fayda sağlayabilir? Verilerinizin, iş analizlerinizin ve iç görülerinizin tek bir platform üzerinde birleştirilmesi çok daha iyi bir sonuç verir. Böylece organizasyonunuzdaki çalışanlar bir müşteri deneyiminin tam resmini görebilir veya kritik bir iş operasyonunu tam olarak anlayabilir. Bunun sonucunda da herkes, daha ilgili müşteri deneyimleri ve daha ideal süreçler oluşturmak için inovasyon yapma bilgisine sahip olur.
  • Sadece başlangıç seti değil, güçlü AI özelliklerine geçit. İnsanların başarabileceklerine sınır koymayı kimse istemez. Sürekli değişim için ekibinizin sınırlı işlevselliğe değil gelişmiş AI ürünlerine ve rehberliğe erişebilmesi gerekir. Bu, araçların alan uzmanlığı olan kişiler tarafından kullanılabilmesi ama veri bilimcileri kadar çok özellik taşıması gerektiği anlamına geliyor.
  • Ölçeklenebilir, esnek platform. AI ile başlamak göz korkutucu olabilir. Birçok organizasyon kurum içi beceri ve yetkinliklerini geliştirirken AI kullanımlarını genişletme planlarıyla birlikte belli bir zorluğa odaklanmak için noktasal bir çözüm kullanarak başlıyor. Bu mantıklı bir yaklaşım ama kurumdaki AI sisteminin ek kullanıcılar, veriler ve veri kaynakları ile kurum genelinde daha birçok uygulamayı barındıracak şekilde ölçeklendirilebilmesi gerekiyor.

 

Kurumların başarısı için kritik önem taşıyan bu yetenekleri sunmak üzere, AI teknolojisi Microsoft İş Uygulamaları’nda (Microsoft Business Applications) temel bir bileşen olarak kullanılıyor.

Kaynak: Dynamics 365 Blog