Microsoft yapay zekayı perakende sektörünün hizmetine sunuyor

Büyük veri ve çok sayıda müşteri özelliklerine sahip perakende sektörü için Microsoft Dynamics 365 AI, Microsoft Azure AI platformu gibi uygulama, araç ve servislerle yapay zeka kullanıma sunuluyor.

Perakende sektöründe müşteri her zaman işin merkezindeydi. Ama teknoloji gelişiyor, müşterilerin beklentileri değişiyor. Artık müşteri memnuniyetini ve bağlılığını sağlamanın yolu müşteriye farklı bir deneyim yaşatmaktan geçiyor. Perakende sektörü uzun yıllardır müşteri verisinin ne kadar değerli olduğunu bildiği için günümüzde müşterisi hakkında en çok bilgiye sahip olan sektör olarak biliniyor. Müşteri davranışlarını analiz eden, buna göre pazarlama stratejileri geliştiren perakende sektörü artık değişen dünyaya ayak uydurup müşteri deneyimini iyileştirmek için yine en yeni teknolojilerden yararlanıyor.

Yapay zeka ise farklılaşmak için uğraşan perakende firmalarının günümüzde çok ilgisini çeken teknolojilerin başında geliyor. Ellerinde çok büyük hacimde veri bulunan perakende markaları rakiplerinden farklılaşmak, müşteriye tüm kanallarda aynı ve mükemmel deneyim sunmak için yapay zekadan her gün biraz daha fazla yararlanıyor.

Müşteriler perakende deneyimlerinin nasıl olmasını istiyor?

Süreklilik: Mobil cihaz kullanımının artması ve internet bağlantısının daha güvenli ve hızlı olması nedeniyle müşteriler artık her yerden ve sürekli olarak bilgiye ulaşabiliyor, alışveriş yapabiliyor. Bu durumda şirketler için iki konu öne çıkıyor: tüm kanallarda aynı deneyimi sağlamak ve sürekli hizmet vermek.
Müşteriler ister internet üzerinden ister telefon veya fiziksel mağazaya gelerek şirket ile temasa geçsin her yerde beklentilerinin aynı düzeyde karşılanmasını istiyor. Mağazada satış temsilcisi ile kurduğu iletişimin benzerini e-ticaret sitesinde de yaşamayı bekliyor.
Sanal satış temsilcileri veya “chatbot” olarak adlandırılan yapay zeka uygulamaları sayesinde müşteriler günün her anında doğal dillerinde markalarla temas kurabiliyor. Eldeki müşteri verisi ile birlikte chatbot’lar birer kişisel müşteri temsilcisine dönüşüyor. Daha merhaba dediğiniz anda doğum gününüzden tuttuğunuz takıma kadar sizin hakkınızda bilgi sahibi olan ve bu bilgilere dayanarak size özel önerilerde bulunan kişisel satış temsilcileri size farklı bir satış deneyimi yaşatıyor.

En iyi teklif: Tüketiciler kendilerine rastgele kampanya önerileri ile gelinmesinden hiç hoşlanmıyor. Bunun yerine kendisine ve o andaki koşullara uygun teklifler, kampanyalar bekliyor. Bunu sağlamak için gerçek zamanlı analizler yapmak ve bu analiz sonuçlarına uygun müşteriye özel teklifler oluşturmak gerekiyor. Yapay zeka yazılımları müşterinin geçmiş alışveriş verisine, kişisel profiline ve anlık satış verisine uygun analizler ve kestirimler yaparak müşteriye özel gerçek zamanlı teklifler sunulmasını sağlıyor. Böylece müşteri kendisini özel hissediyor ve daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşıyor.

Yapay zeka işimizi nasıl değiştiriyor?

Kestirimci ve proaktif analitik: Kestirimci analitik sayesinde daha önceki dizinlere bağlı olarak önümüzdeki dönem için tahmin yapmak mümkün oluyor. Hava durumundan önümüzdeki hafta kar yağacağını öğrendiğimizde kar lastiği satışlarının artacağını öngörmek insan beyninin hızla yapabileceği bir öngörü. Ancak olay-sonuç dizinleri her zaman bu kadar kolay olmuyor. Yapay zeka insan beyninin ilişkileri kolayca kuramadığı bu tür dizinleri ortaya çıkarıyor ve size gelecek ile ilgili tahminde bulunabiliyor.

Yapay zeka ile güçlenen çalışanlar: Yapay zeka sayesinde chatbot veya robot gibi firmalara yardımcı olan yeni “çalışanlar” olsa da, yapay zeka insanların çalışma performansına sağladığı katkı ile daha faydalı oluyor. Müşteriye her noktada daha iyi hizmet verilmesini sağlayan yapay zeka sayesinde çalışan memnuniyeti de artıyor. Performans artışı sağlayan bulut tabanlı, kolay kullanımlı yapay zeka uygulamaları ile satış temsilcileri müşterilere daha kolay ve kesintisiz hizmet sunabiliyor.

Akıllı teknoloji ile insan zekasını geliştirmek

Yapay zeka kimi zaman insan zekasına rakip olarak görülebiliyor. Ancak Microsoft yapay zeka gibi akıllı teknolojileri insan zekasını tamamlayan bir unsur olarak görüyor. Dynamics 365 AI, Microsoft Azure AI platformunda Cognitive Services (Bilişsel Hizmetler) ve Bot Services gibi servislerle yapay zekayı kullanıma sunuyor. Özellikle çok sayıda müşteriyle etkileşimde olan ve büyük veriyle uğraşan perakende sektörünü gerek satış gerekse müşteri hizmetleri alanında yapay zeka ile destekliyor. Yapay zeka temelli servisler ve uygulamalar perakende sektörü şirketlerinin hedef kitlesiyle etkileşimini başka bir boyuta taşıyor.