Saha servislerini daha verimli yönetmek, operasyonel maliyetleri düşürürken müşteri memnuniyetini artırıyor. Verimliliğin yolu ise Microsoft Dynamics 365 for Field Services ile buluttan geçiyor.

Çok değil, bundan yaklaşık 10 yıl önce saha servislerini tümüyle uzaktan yönetebilmek sadece bir hayaldi. Mobil dönüşümle birlikte gelişen teknolojiler, bu hayali gerçeğe dönüştürüyor. Bugün akıllı telefonları, tabletleri ve sensörleri kullanarak sayısız iş sürecinde olduğu gibi saha servislerinde de ekran başında mutlak kontrol sağlamak mümkün. Operasyonel maliyetlerini düşürmek ve verimliliğini artırmak isteyen binlerce şirket, bu ideali gerçekleştirmek için teknolojiden faydalanıyor. Öyle ki, yapılan araştırmalar her dört işletmeden üçünün hareket halinde çalışmayı sağlayan araçları kullanarak çalışan verimliliğinde artış gördüğünü söylüyor.

Sahada yürüyen işler söz konusu olduğunda, verimlilikte yapılan çok küçük değişiklikler bile gün sonu hesaplamalarında kayda değer bir maliyet tasarrufu sağlayabiliyor. Örneğin bir saha teknisyeninin daha hatasız ve diğerleriyle daha koordine çalışmasını sağlamak, operasyonel maliyetlerde düşüş sağlayarak saha servislerine ilişkin yapılan teknoloji yatırımlarından alınan geri dönüşü hızlandırıyor.

Saha servisleri nerede tıkanıyor?

Bir saha görevlisinin gözünden konuya bakıldığında, herhangi bir servis seansının sonuçsuz kalmasının en önemli sebepleri uygun araç gereç bulunmaması, müşterinin servisi almaya henüz hazır olmaması, ön incelemelerin yetersiz veya hatalı olması, görevlinin bahse konu görevle ilgili gerekli deneyim ve uzmanlığa sahip olmaması veya bulunan çözümün sadece geçici bir yama olması şeklinde sıralanıyor.

Tüm bu sorunlar, saha servislerinin olması gerekenden daha yüksek maliyetli hale gelmesine neden oluyor. Aynı müşteriye yapılan ikinci ve hatta üçüncü ziyaretler, zaman ve iş gücü kaybına yol açıyor. Oysa bu sorunları ortadan kaldırmak, yeni nesil ERP çözümleriyle mümkün.

Saha servisleri buluta taşınıyor

Microsoft Dynamics 365 for Field Services, kaynak planlama optimizasyonu fonksiyonuyla saha servislerinde görevli tüm teknisyen ve mühendisler için otomatik olarak iyileştirilmiş bir plan çıkarıyor. Her bir vakanın konumunu, süreyi, müşteriye özgü yapılan sözleşmeyi, müşterinin bireysel tercihlerini göz önüne alarak ajandayı çıkaran Dynamics 365 Field Services çözümü, ayrıca sahaya çıkan görevlilerin yetenek ve uzmanlık seviyelerini de bu denkleme dahil ediyor.

Her bir saha görevlisi, kendi takvimini tablet ya da akıllı telefon ekranından görüntüleyerek, izlemesi gereken rotayı kolayca tespit edebiliyor. Özel bir beceri gerektiren yeni ve acil bir iş çıktığında ajandada değişiklik yaşanırsa, yeni rota ilgili saha görevlisine anlık bildirim olarak ulaştırılıyor.

Microsoft Dynamics 365 for Field Services ile doğru kişinin her an doğru yerde olması sağlanıyor. Böylelikle saha servislerinde görevli teknisyen ve mühendislerin mesaisi her zaman en verimli şekilde kullanılıyor. Görevler arasında hiç vakit kaybı olmuyor. Müşteri taleplerinin ilk ziyarette çözülmesi müşteri memnuniyetini artırırken, sahadaki süreçlerde sağlanan bu verimlilik ise ulaşım maliyetlerinden, iş gücü maliyetine kadar çok katmanlı maliyet tasarrufu sağlıyor.

Pargesoft, Microsoft’un ERP çözümlerinde güçlü deneyimi ve sektörel tecrübesiyle, Dynamics 365 for Field Services çözümünden en yüksek faydayı elde etmenizi sağlamak için yanınızda. Saha servislerini bulut tabanlı çözümlerle nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenmek istiyorsanız hemen iletişime geçin.