CRM ve ERP Sistemlerinde Yapay Zekâ 2024 Trendleri, İnovasyonlar ve En İyi Uygulamalar

İşletmelere yönelik yapay zekâ inovasyonunda yeni bir dönem başlıyor.

Büyük şirketlerin ve işletmelerin en önemli ihtiyaçlarından biri de hızla değer yaratan pratik çözümlerdir. Modern müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemleri bu ihtiyaca mükemmel bir şekilde yanıt veriyor. Bu çözümler, artık her gün kullandığımız araçlara üretken yapay zekâ, otomasyon ve diğer gelişmiş yapay zekâ yeteneklerini dahil ediyor. Çalışanlar yeni, daha etkili çalışma yöntemlerini deneyimleyebiliyor ve müşteriler de benzeri görülmemiş düzeyde kişiselleştirilmiş hizmetlerden faydalanabiliyor.

İşletmenizde yapay zekâ destekli CRM ve ERP sistemlerini kullanmak işletmenizin iş dönüşümünü, yenilikçiliği ve verimliliği artırmasına üç temel yolla yardımcı olur:

  • Kolaylaşan operasyonlar: CRM ve ERP sistemlerini silolanmış uygulamalardan birleşik, otomatik bir ekosisteme dönüştürerek ekip iş birliğini ve veri paylaşımını geliştirebilirsiniz.
  • İçgörüye dayalı kararları güçlendirmek: Tüm çalışanlara yapay zekâ destekli doğal dil analizi sağlayarak, kararları bilgilendirmek ve yeni pazar fırsatlarını belirlemek için gereken bilgileri hızlı bir şekilde oluşturmalarına olanak tanıyabilirsiniz.
  • Müşteri ve çalışan deneyimlerini iyileştirmek: 360 derecelik müşteri profillerini kullanarak müşteri etkileşimlerini kişiselleştirebilirsiniz. Ayrıca çalışanların daha stratejik, yüksek değerli işlere odaklanmasını sağlayan yapay zekâ destekli sohbet robotları ve otomatik iş akışlarıyla üretkenliği artırabilirsiniz.

 

Artık yapay zekâyı teknolojik bir araçtan çok daha fazlası olarak düşünmenin zamanı geldi. Bu, 2024 ve sonrası için stratejik bir zorunluluk; pazarlama, satış ve hizmet için CRM AI’yi ve finans, tedarik zinciri ve operasyonlar için ERP AI’yi benimsemek, rekabet etmek ve ilerlemek için artık oldukça önemli.

 

2024’te CRM AI ve ERP AI trendleri ve öngörüleri

Tüm işaretler, önümüzdeki yıllarda işletmelerin CRM AI ve ERP AI’yi kullanmanın yeni, yenilikçi yollarını bulmaya devam edeceğini ve çalışanlarının bu değişimi benimseyeceğini gösteriyor.

Yapay zekânın işi nasıl dönüştürdüğünü inceleyen son araştırmalarında Microsoft, üretken yapay zekâyı ilk deneyimleyen yüzlerce kullanıcıyla anket yaptı. Temel bulgular, kullanıcıların yüzde 70’inin üretken yapay zekânın daha verimli çalışmalarına yardımcı olduğunu, yüzde 68’inin ise işlerinin kalitesini artırdığını söylediğini gösteriyor. Ayrıca ankete katılan satış temsilcilerinin yüzde 64’ü, üretken yapay zekânın müşteri etkileşimlerini daha iyi kişiselleştirmelerine yardımcı olduğunu ve yüzde 67’si onlara müşterilerle daha fazla zaman geçirme özgürlüğü kazandırdığını ifade ediyor.

İleriye bakıldığında da yapay zekânın iş dünyasında 2023’te yarattığı ivmenin 2024’te sadece daha da artması bekleniyor. IDC, yapay zekâ çözümlerine yönelik küresel harcamaların 2027 yılına kadar 500 milyar doların üzerine çıkacağını öngörüyor.

2024’te dikkat edilmesi gereken belirli yapay zekâ trendlerinden bazıları ise şöyle:

Veriye dayalı strateji ve taktiklerin genişletilmesi. Copilot yeteneklerine sahip kullanıcı dostu arayüzler ve veri görselleştirmeli özelleştirilebilir kontrol panelleri, her departmandaki çalışanların yapay zekâ tarafından oluşturulan içgörülere erişmesine ve bunları bir bağlama oturtmasına olanak tanıyacak. Çalışanlar ihtiyaç duydukları bilgilerin parmaklarının ucunda olması sayesinde daha hızlı ve daha akıllı kararlar alacaklar.

Kişiselleştirme ve kullanıcı deneyimlerinin önceliklendirilmesi. Tahmine dayalı satış ve pazarlama stratejileri, müşteri davranışlarını ve tercihlerini tahmin etmede ve müşteri yolculuklarını haritalamada yapay zekânın yardımıyla olgunlaşacak, pazarlamacıların daha yaratıcı olmasına ve satıcıların müşterilerle daha iyi etkileşim kurmasına yardımcı olacak. Ayrıca yapay zekâ destekli CRM platformları, sosyal medya ve diğer verilerle giderek zenginleştirilecek ve marka algısı ve müşteri davranışlarına ilişkin daha derin içgörüler sağlanacak.

Yapay zekâ ve bulut teknolojilerini kullanarak daha fazla verimlilik. Yapay zekâ destekli CRM ve ERP araçlarının yeteneklerini, büyük miktarlarda veri depolayabilen ölçeklenebilir, esnek bulut platformlarıyla birleştirmek yeni verimlilikler sağlayacak. İşletmeler ayrıca otomasyona yönelik yeni kullanım senaryolarını giderek daha fazla belirleyecek ve ardından bunları hızlı bir şekilde bulut ortamında oluşturup dağıtacak. Bu, iş gücü verimliliğini ve süreç doğruluğunu daha da artıracak.

Yapay zekâ etiğinin daha fazla incelenmesi. Sorumlu inovasyon, kuruluşların ticari operasyonlarda ve büyüme stratejilerinde ayarlamalar gerektirebilecek etik yapay zekâ ilkelerine bağlı kalmasını gerektiriyor. Microsoft, etik yapay zekâ geliştirme ve kullanımına rehberlik etmek için sorumlu yapay zekâ ilkelerini tanımladı. Aynı zamanda yapay zekâ politikasının, araştırmasının ve mühendisliğinin geliştirilmesine de yardımcı oluyor.

 

CRM ve ERP sistemleri için ufuktaki yapay zekâ yenilikleri

Daha geniş yapay zekâ ekosistemindeki çalışmalarda teknolojik ve diğer yenilikleri takip edin. Örneğin, az kodlu/kodsuz geliştirme platformlarında devam eden gelişmeleri izleyin. Az kodlu/kodsuz araçlarla, hem teknik olmayan hem de teknik kullanıcılar, birbirleriyle çalışmalarına ve müşterilerle yeni, yeni yollarla etkileşim kurmalarına olanak tanıyan yapay zekâ ile geliştirilmiş süreçler ve uygulamalar oluşturabilir.

Yapay zekâdaki yenilikler aynı zamanda yapay zekâ etik uzmanları, yapay zekâ entegratörleri, yapay zekâ eğitmenleri ve yapay zekâ uyumluluk yöneticileri gibi yeni mesleklerin de ortaya çıkmasına neden olacak. Ortaya çıkan bu roller ve devam eden yapay zekâ becerileri gelişimi, siz iş gücünüzü dönüştürdükçe ve yapay zekâ olgunluğunu geliştirdikçe giderek daha önemli hale gelecek.

 

2024’te yapay zekânın benimsenmesine yönelik en iyi uygulamalar

CRM ve ERP sistemlerinde yapay zekâ ile dönüşümü desteklemek için işletmeniz için en uygun yaklaşımı dikkatli bir şekilde planlamalı ve uygulamalısınız. Yapay zekânın benimsenmesine yönelik gelişmeye devam eden aşağıdaki en iyi uygulamalar bu konuda size yol gösterebilir:

Stratejik uygulama: Çalışanları güçlendirmek ve iş süreçlerini optimize etmek için, CRM ve ERP sistemlerinde veriye dayalı kültürü, ilgili becerilerin geliştirilmesini ve ölçeklenebilir, kullanıcı dostu yapay zekâ araçlarını vurgulayan uzun vadeli bir yapay zekâ uygulama stratejisi oluşturun.

Etik açıdan benimseme: İşletmenizin hiper bağlantılı olmasını sağlarken, yapay zekâ ile geliştirilmiş süreç otomasyonundan başlayıp yenilikçi değer yaratmaya doğru ilerleyerek gelişen etik yönergelere bağlı kalın.

Veri kalitesi ve güvenliği: Önyargıları önlemek ve güvenilirliği sağlamak için yapay zekâ eğitim verilerini düzenli olarak denetleyerek yüksek veri bütünlüğü ve güvenlik standartlarını koruyun.

İş hedefleriyle uyum: Yapay zekâ girişimlerini stratejik hedeflerle hizalayın, iş sonuçları üzerindeki etkilerini ölçün ve paydaşlar üzerindeki olası olumsuz etkileri proaktif bir şekilde yönetin.

Siz ve işletmeniz yapay zekâ hakkında daha fazla bilgi edinip onunla neler yapabileceğinizi keşfederken, insan ve yapay zekâ iş birliğinin önemini gözden kaçırmayın. İşletmeniz genelinde insan uzmanlığını ve karar alma sürecini değiştirmek yerine, artırmak için yapay zekânın kullanılmasını savunun. Unutmayın, çalışanlar otomatikleştirilmiş iş akışlarını ve yapay zekâ tarafından oluşturulan içgörüleri ve önerileri takdir edecek olsa da yapay zekâ yanılmaz değildir. Başarılı iş hâlâ insanların akıllı, stratejik kararlar almasına bağlıdır.

 

Yapay zekâyı iş hayatında benimsemenin önemi

Farklı sektörlerdeki işletmelerin iş dönüşümünü, inovasyonu ve verimliliği hızlandırmak amacıyla yapay zekâ destekli CRM ve ERP sistemlerini kullanmaları için önemli fırsatlar bulunuyor. Forrester Research’e göre, kurumsal yapay zekâ girişimlerine yatırım yapan işletmeler 2024’te üretkenliği ve yaratıcı sorun çözmeyi yüzde 50 artıracak.

Ancak yapay zekâ planlama ve uygulamasına tam olarak katılan liderlerden yoksun birçok işletme, yapay zekânın tam potansiyelini gerçekleştirmekte zorlanacak.

 

Lider ve özelleştirilebilir akıllı CRM ve ERP uygulamalarıyla ekip kurun

İşletmeniz yapay zekâyı benimseme yolculuğunun neresinde olursa olsun, kapsamlı ve özelleştirilebilir bir akıllı CRM ve ERP uygulamaları paketi olan Microsoft Dynamics 365 ile bir sonraki adıma geçebilir.

Dynamics 365’teki Copilot ve diğer yapay zekâ destekli özellikler sayesinde işletmeniz birleşik ekosistemler oluşturabilir, büyümeyi hızlandırabilir ve olağanüstü müşteri deneyimleri sunabilir. Ayrıca daha fazla üretkenlik ve verimlilik elde ederken operasyonel çevikliği de sürekli olarak geliştirebilir.

Yapay zekâ ile işletmenizin verimliliğini daha da artırmak ve işletmenizi geleceğe taşıyacak yeteneklerden Pargesoft uzmanlığıyla faydalanmak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2024/03/04/ai-in-crm-and-erp-systems-2024-trends-innovations-and-best-practices/