Verimliliği Artıran ve Müşteri Deneyimlerini Geliştiren Yeni Copilot Özellikleri

Copilot, doğal dili en güçlü üretkenlik aracına dönüştürerek çalışma şeklimizi yeniden tasarlama fırsatı sunuyor.

Yapay zeka sayesinde işletmeler, Microsoft 365 gibi üretkenlik araçları ve iş uygulamaları genelindeki veri yığınından değeri ortaya çıkarabilir. Microsoft, bu amaçla 2023’ün başlarında, dünyanın CRM ve ERP için yerel olarak oluşturulmuş ilk yapay zeka yardımcı pilotu olan Dynamics 365 Microsoft Copilot’u tanıttı. O zamandan beri 130 binden fazla işletme Microsoft Dynamics 365 ve Microsoft Power Platform’daki Copilot özelliklerini deneyimledi. Hatta bu konuda yapılan anket, Copilot kullanıcılarının yüzde 70’inin daha üretken olduğunu, yüzde 73’ünün görevleri daha hızlı tamamlayabildiğini ve kullanıcıların yüzde 68’inin iş kalitesini artırdığını ortaya çıkardı.

Ancak işletmeler, pazarlama, satış ve servis-hizmet rolleri için müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemlerinden finans, tedarik zinciri ve operasyon departmanları için kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemlerine kadar, roller ve işlevler genelinde bir dizi iş uygulamasına bağımlı. Microsoft, işletmelerin çok sayıda farklı sistemden değer elde etmelerine olanak tanıyan yeni Microsoft Copilot deneyimleri sunuyor. Bu deneyimlerle bağlantılı olarak Dynamics 365 uygulamalarındaki yeni ve güncellenmiş yardımcı yeteneklerden bazıları şöyle:

  • Pazarlama, satış ve saha hizmeti profesyonellerinin olağanüstü müşteri deneyimleri sağlamasına yardımcı olan yetenekleri içeren, kuruluş genelinde verimliliği artırmak için Dynamics 365 için Copilot’a yönelik güncellemeler.
  • Copilot Sales’in evrimi olan Microsoft Copilot for Service ve Microsoft Copilot for Sales tanıtımı, Microsoft 365 için Copilot’un gücünü role özgü içgörüler ve eylemlerle bir araya getiriyor. Her ikisi de sırasıyla bir kuruluşun mevcut iletişim merkezi ve CRM sistemleriyle entegrasyon esnekliği sağlıyor.

Bu yetenekler bir arada, işletmelerin güvenli ve kurumsal kullanıma hazır, üretken yapay zeka deneyimlerinden yararlanmalarını sağlayarak çalışanların her rol ve işlevde en yüksek potansiyellerini ortaya çıkarmalarına yardımcı oluyor.

Dynamics 365 için Copilot ile kuruluş genelinde verimliliği artırmanın yollarını yeniden tasarlayın

Pazarlamacıların, satış görevlilerinin ve saha hizmeti profesyonellerinin müşteri deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olan Dynamics 365 için yeni ve gelişmiş Copilot özellikleri geliyor.

Aşağıdaki Copilot güncellemeleri, Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management için kısa süre önce duyurulan yardımcı pilot ve talep planlama özelliklerinin yanı sıra Dynamics 365 ve Microsoft Power Platform için yeni ve geliştirilmiş yeteneklerin altı ayda kullanıma sunulması olan 2023 sürüm dalgası 2’ye ek olarak sunuluyor. Ekim 2023 ile Mart 2024 arasında piyasaya sürülmesi planlanıyor.

  • Copilot, sohbete dayalı bir görüşmeyle saha servis çalışanlarına yanıtlar ve bilgiler sunuyor

Saha servisi çalışanları, çeşitli müşteri bilgilerine ve teknik bilgilere tam ihtiyaç duyulan anda hızlı erişime ihtiyaç duyar. Microsoft tarafından yakın zamanda yapılan bir anket, ihtiyaç duydukları bilgiyi kolayca bulamamanın, ön saflarda çalışan çalışanların mevcut günlük görevlerinde karşılaştıkları en büyük beş yıkıcı sorun arasında yer aldığını vurguladı. Bu, zaman düzeltme oranları, müşteri memnuniyeti ve elde tutma gibi temel performans göstergelerini önemli ölçüde etkileyebilir.

Aralık ayında önizlemeye sunulacak Microsoft Dynamics 365 Field Service için yapay zeka destekli deneyimler sunuluyor; bu deneyimler, ön saflardaki çalışanların doğrudan Teams içinden konuşma dilinde sorular sorarak bir iş sahasındaki bilgilere hızlı bir şekilde erişmelerini sağlıyor.

Ayrıca AI destekli iş emri oluşturma ve teknisyen planlamanın genel kullanılabilirliğini ve Dynamics 365 Field Service ile Microsoft Dynamics 365 Finance ve Dynamics 365 Supply Chain Management arasındaki mali ve envanter veri akışının genel önizlemesini de sunuyor.. Microsoft Dynamics 365 Kılavuzları ve Microsoft Dynamics 365 Remote Assist hiçbir ek ücret ödemeden kullanılabiliyor. Dynamics 365 Field Service’e yönelik tüm güncelleştirmeleri buradan keşfedebilirsiniz.

  • CRM sistemlerini doğal dil deneyimleriyle yeniden tasarlamak

Copilot’un yenilikçiliği ve kapsamı, Microsoft Dynamics 365 Sales’i Gartner ve Forrester tarafından da kabul edildiği gibi satış teknolojisinde yenilikçi bir lider haline getirdi. Dynamics 365 Sales’teki Copilot, satıcının üretkenliğini ve iş akışındaki etkinliğini artırarak satış süreçlerini otomatikleştirmesine ve yapay zeka destekli içgörüler ve eylemlerle bilinçli kararlar almasına olanak tanıyor. Copilot özellikleri, satıcıların zamandan tasarruf etmesine, üretkenliği artırmasına ve müşterilerle bağlantı kurmaya ve anlaşmaları tamamlamaya odaklanmayı sürdürmek için sıradan iş yüklerini ortadan kaldırmasına yardımcı oluyor.

Microsoft, Dynamics 365 Sales’te satıcıların verileriyle doğal dil kullanarak etkileşim kurmasına olanak tanıyan yeni Copilot deneyimlerini sunuyor.

Artık önizlemede satıcılar, potansiyel müşteriler ve fırsatlara ilişkin bağlamsal bilgiler ve öneriler almak için kendi sözcüklerini kullanabiliyor.

Ayrıca Dynamics 365 Sales’teki Copilot, satıcıların müşterileri, anlaşmaları, toplantıları, tahminleri ve daha fazlasını hızlı bir şekilde anlamak için doğal dili veya önceden oluşturulmuş bilgi istemlerini kullanabileceği yeni bir tam ekran görünüme sahiptir. Bu özellik şu anda Asya ve Avrupa’da kullanılabiliyor.  

Pazarlamadan satıcılara sorunsuz geçiş sağlayan yetenekler geliştirmeye devam ediyoruz. Artık önizlemede, pazarlamacılar etkileşim puanları gibi ölçümleri kullanarak potansiyel müşterilerini nitelendirebilir, böylece pazarlama ve satış ekiplerinin fırsat akışını en üst düzeye çıkarmasını ve kazanma oranlarını iyileştirmesini sağlayabilirler.

Microsoft 365 için Copilot’un gücü ile iş öngörüleri ve eylemlerini bir araya getirin

Çoğu işletme, işi yönetmek için CRM, ERP ve tedarik zinciri yönetim sistemleri de dahil olmak üzere bir dizi uygulamaya bağımlıdır. Üretken yapay zeka gibi yenilikçi teknolojileri bu sistemlere entegre etmek, özellikle güvenlik, gizlilik ve uyumluluk en önemli öncelik olduğunda zorlayıcı olabiliyor.

Bu ihtiyaca yanıt vermek amacıyla, kuruluş çapındaki iş işlevlerine yeni bir verimlilik ve otomasyon düzeyi getirmek için Microsoft 365 ve üçüncü taraf kayıt sistemleri de dahil olmak üzere çeşitli uygulamalardaki verilerden yararlanan yeni bir Microsoft Copilot çözümleri kategorisi geliyor.

Microsoft Copilot for Service ile iletişim merkezini modernleştirin

Yakın zamanda yapılan bir Microsoft araştırmasına göre dört müşteri hizmetleri temsilcisinden üçü işlerinden daha az ilham alıyor ve motivasyonlarının düşük olduğunu belirtiyor. Yetersiz odaklanma süresi nedeniyle yarıdan fazlası olağanüstü müşteri hizmeti sunmakta ve müşteri sorunlarını etkili bir şekilde çözmekte zorlanıyor. Ankete katılan temsilciler, yapay zekanın performanslarını olumlu yönde etkilemenin yanı sıra trend ve duygu analizi de dahil olmak üzere analitik bilgiler sağlayabileceğinden emin olduklarını ifade ediyor.

Microsoft, hizmet aracılarının ihtiyaçlarını, üretken yapay zeka yeteneklerini her gün ihtiyaç duydukları araçlara ve süreçlere entegre eden bir Microsoft Copilot çözümüyle karşılıyor. Microsoft Copilot for Service, bir işletmenin güvenilir bilgisini Microsoft 365 için Copilot’un gücüyle birleştirerek temsilcilerin Outlook ve Teams gibi her gün kullandıkları araçlardaki üretkenliğini artırıyor.

Microsoft Copilot for Service, bir kuruluşun mevcut CRM ve iletişim merkezi sistemleriyle entegrasyon esnekliği sağlıyor. İşletmeler, tüm verileri genelinde üretken yapay zeka destekli rehberliğin kilidini açmak için güvenilir web sitelerini, bilgi bankası makalelerini, dosyaları ve mevcut iletişim merkezlerindeki diğer kritik veri kaynaklarını kullanarak Microsoft Copilot for Service’i eğitebilir. Microsoft Copilot for Service, Salesforce, ServiceNow ve Zendesk ile kullanıma hazır entegrasyonlar sağlıyor ve 1.100’den fazla önceden oluşturulmuş ve özel bağlayıcıdan oluşan geniş bir dizi aracılığıyla diğer sistemlere genişletilebiliyor.

Copilot for Service, yine Microsoft Ignite 2023’te duyurulan Microsoft Copilot Studio ile daha da özelleştirilebiliyor. Copilot Studio ile servis ekipleri, belirli senaryolar, sık konuşmalar veya özel senaryolar için uyarlanmış kendi verilerini, mantıklarını ve eylemlerini birleştirerek Copilot deneyimlerinde özel ayarlar yapabilir. Copilot for Service, önizleme olarak Aralık ayının başında, genel olarak ise 2024’ün başlarında kullanıma sunulacak.

İş akışında satış verimliliğinin kilidini açın

Microsoft Copilot for Sales, Microsoft satış ekibindeki 10 bin satış görevlisi de dahil önde gelen markalar tarafından kullanılan Sales Copilot’un gelişmiş versiyonudur. Yakın zamanda yapılan bir anket, Microsoft satıcılarının yüzde 83’ünün Microsoft Copilot for Sales’in, satıcıların haftada ortalama 90 dakika tasarruf ederek üretkenliklerini artırmalarına yardımcı olduğunu iddia ettiğini ortaya çıkardı.

Copilot for Sales halihazırda kullandıkları CRM sistemindeki müşteri verilerinin yanı sıra Microsoft 365 uygulamalarındaki belgeler, e-postalar ve sohbetlerdeki bilgileri kullanarak Microsoft 365 için Copilot’un gücünü satıcı iş akışlarında bir araya getiriyor.

Copilot for Sales’te sağlanan yenilikler arasında Microsoft Word ve Teams ile yeni entegre bir deneyim yer alıyor. Satıcılar, Copilot’tan Word’de, hesap ve fırsat özeti, toplantı katılımcılarının adları ve unvanları, bekleyen görevler ve son toplantılardan ve e-posta dizilerinden öne çıkanlar gibi müşteri bilgileriyle otomatik olarak doldurulan bir toplantı hazırlık özeti oluşturmasını isteyebilir. Ayrıca Microsoft Teams’deki toplantı özetleri, eylem öğelerini ve görevlerini, temel performans göstergelerini (KPI’ler) ve bahsedilen satış anahtar sözcüklerini ortaya çıkarabilir. Bu deneyimler satıcıların zamandan ve enerjiden tasarruf etmesine, yenilikçi fikirler üretmesine, daha güçlü müşteri ilişkileri kurmasına ve sonuçta daha fazla anlaşma yapmasına yardımcı olur.

Copilot for Service gibi, satıcılar da Copilot Studio ile yapay zeka destekli satış süreçlerini özelleştirerek, belirli senaryolar için kendi verileri, mantıkları ve eylemleriyle bilgilendirilen özel deneyimler sunabiliyor. Copilot for Sales, 2024’ün ilk çeyreğinde kullanıma sunulacak.

Yeni bir çalışma yöntemi sunan yeni Microsoft 365 Copilot ile işletmenizin verimliliğini daha da artırmak ve işletmenizi geleceğe taşıyacak yeteneklerden Pargesoft uzmanlığıyla faydalanmak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2023/11/15/introducing-new-copilot-experiences-to-boost-productivity-and-elevate-customer-experiences-across-the-organization/