Tedarik zinciri yönetimi

Günümüzün ekonomik koşullarında uçtan uca tedarik zinciri yönetiminde görünürlük kazanmak, operasyonel maliyetleri kontrol etmek, dolandırıcılık riskini düşürmek ve e-ticaret faaliyetlerindeki artıştan faydalanmak çok önemli. Tedarik zinciri ağlarında pandeminin etkilerine maruz kalan zayıflıkların üstesinden gelmek için operasyonların yeniden yapılandırılması gerekiyor. 

 

Perakendeciler, yeni ekonomik ortamda yönlerini bulmaya ve COVID-19 kaynaklı kısıtlamalar altında toparlanmaya çalışıyor. Şu anda tedarik zinciri ağlarında pandeminin etkilerine maruz kalan savunmasız noktaları güçlendirmek için operasyonların yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç var. Koronavirüs pandemisi beraberinde gelen kesinti ve aksaklıklar, emsalsiz bir ölçekte olsa da aslında çok yeni bir sorun değil. Son on yılda, işletmeler operasyonel verimlilikler kazandı, daha yalınlaştı ve bu süreçte sayısız tetikleyicinin neden olduğu kesinti ve aksaklıklar karşısında daha savunmasız hale geldi.

Yeni ve Dayanıklı Tedarik Zinciri Modelleri Artık Bir Zorunluluk

Aksaklıkların tahmin edilmesi pek kolay değil. Bu nedenle tedarik zincirine, müşteri ihtiyaçlarının zamanında karşılanmasını sağlayacak bir esneklik kazandırmak çok önemli. Küresel çapta işletmeler, geçmişteki aksaklıklara esnekliği artırarak yanıt veriyordu. Ancak tek bir doğruluk kaynağından gelen gerçek zamanlı verilerin eksikliğinden dolayı uçtan uca görünürlüğün tam olarak sağlanamaması, tedarik zincirindeki açıkların hala başlıca nedeni gibi görünüyor. Güvenilir ve zamanında bilgi, işletmelerin tedarikçileri üzerindeki yukarı yönlü etkileri ve müşterileri üzerindeki aşağı yönlü etkileri görmelerini sağlayarak daha çevik olmalarına yardımcı oluyor.

İşletmelerin, sağlamak istedikleri müşteri deneyimlerini önemli ölçüde riske atabilecek teslimat tarihlerini taahhüt edememesi siparişlerin iptal edilmesine yol açarak müşterileri kaybetme olasılığını artırıyor. İşletmelerin zamanında teslimat yapabilmesi ise öncelikle tüm mağaza ve depolarındaki envanter ve stok seviyelerinde gerçek zamanlı görünürlük gerektiriyor. İşletmeler gerçek zamanlı görünürlükle stok fazlası ürünlere olan talebi artırabilir ve stokta bulunmayan ürünlerin yenilenmesini hızlandırabiliyor.

Çözüm: Değişen Müşteri Taleplerine Hızlı Yanıt Vermek

Sosyal mesafe uygulamaları ve kısıtlamalar nedeniyle giderek yaygınlaşan uzaktan satış, bir müşterinin günlük deneyimlerinde önemli değişikliklere yol açıyor. Bununla birlikte müşteri talepleri yalnızca değişmekle kalmıyor, aynı zamanda taleplerin tahmin edilmesi de giderek zorlaşıyor.

Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management, değişen müşteri taleplerine uyum sağlamak için işletmelerin, ürünlerine yönelik tedarik ve dağıtım süreçlerini neredeyse gerçek zamanlı olarak hızlı bir şekilde yeniden planlamalarına yardımcı oluyor. Tedarik ve dağıtımın geleneksel yöntemlerle yeniden planlanması saatler ve günler alıyor. Bu nedenle bir işletme yeni plana ve güncelleme stratejisine göre yanıt verene kadar talep yeniden değişmiş olabiliyor. Tıpkı pandemi sürecinde olduğu gibi. Dynamics 365 Supply Chain Management, değişimlere hızla adapte olmayı sağlıyor ve saatler hatta bazı durumlarda günler alan planlamayı dakikalar içinde gerçekleştirebilmeyi sağlıyor.

Diğer taraftan perakendeciler için bu dönemde öncelik kazanan konulardan biri de fazla stoku eritmek. İşletmeler, değişen talebe yanıt sunmak için hızlı bir şekilde çevik bir karşılama stratejisi geliştirmeli. Ayrıca mükemmel bir müşteri deneyimi sunmak için çaba göstermeleri de gerekiyor. İşletmeler, zamanında teslimatı uygun maliyetli bir şekilde sağlamak için etkili bir dağıtılmış sipariş yönetimi sisteminden faydalanabilir. Bu sayede sipariş karşılamayı akıllıca yönetebilmek, otomatikleştirebilmek ve optimize edebilmek için stok ve envanterlerinin tek bir küresel görünümünü elde edebilir. Bu, envanterin yalnızca müşteri talebinin olduğu yere en yakın yerde değil, aynı zamanda talebi karşılama süresini azaltmak için doğru miktarda depolanmasını da sağlar. Böylece stok fazlasını azaltmaya yardımcı olur. Dynamics 365 Supply Chain Management ve Microsoft Dynamics 365 Commerce birlikte güçlü bir destek sunarak, işletmeleri gerçek zamanlı çözümlerle destekliyor ve çok kanallı bir operasyonu yönetme sürecinde tahmin yürütmeye olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor.

Etkili Müşteri Deneyimleri Sağlamak İçin

İşletmelerin uzaktan çalışmasıyla birlikte özellikle perakendeciler için yanıtlanması gereken bazı sorular aciliyet kazanıyor. Örneğin, envanteriniz ve stokunuz doğru ve yeterli mi? Tüm kanallarınızda yalnızca stokunuzda bulunan ürünler mi satılıyor? Yüksek talep gören ürünlerinizde stok azaldıysa ne yapmalısınız? Bu ürünlere yönelik siparişleri nasıl karşılayabilirsiniz?

Supply Chain Management ve Commerce stok ve envanteri yönetmek için gerçek zamanlı çözümler sunarak günümüzün daha talepkar müşterileri için daha iyi deneyimler sağlamanıza yardımcı oluyor. Böylece perakende dünyası için şu anda en önemli olan sorulara doğru yanıtlar vermeniz ve işletmenizi güçlendirmeniz kolaylaşıyor. Fiziksel ve dijital kanallarda kişiselleştirilmiş, sorunsuz alışveriş deneyimleri sunmak ve tedarik zinciri sürecinizi sorunsuz bir şekilde yönetmek için Pargesoft uzmanlığına güvenebilirsiniz. Müşteri taleplerinin giderek değiştiği ve tahmin edilmesinin zorlaştığı bu dönemde işletmenize ihtiyaç duyduğu esnekliği kazandıracak çözümler hakkında detaylı bilgi almak için bize ulaşın: info@pargesoft.com

 

 

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2020/06/30/retail-perspectives-pt-3-reduce-supply-chain-disruptions/