Microsoft Business Central Geçişi için Plan Yapma ve Hazırlıklara Başlama Zamanı

Microsoft’un 2022 ve 2023’te desteğini sonlandıracağı Business Central versiyonları ve Business Central geçişinin sağladığı avantajlar.

 

Kapsamlı bir işletme çözümü olan Microsoft Dynamics 365 Business Central, küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihtiyaçlarına uygun şekilde gelişmeye devam ediyor. Microsoft Dynamics Business, eski adıyla Dynamics NAV’ın yetenekleriyle işletmelerin süreçleri önemli ölçüde kolaylaşıyor. Ancak bazı sürümlere verilen destek ve genişletilmiş destek yakında sona eriyor. Örneğin, Dynamics NAV 2017, 1 Kasım 2022 tarihinde, Dynamics NAV 2018 ise 1 Ekim 2023 itibarıyla destek kapsamının dışında olacak. Genişletilmiş destek ise 1 Ekim 2023’te Dynamics NAV 2013 ve Dynamics NAV 2013 R2 için sona eriyor.

NAV_EXPIRE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öte yandan, 11 Ekim 2022 tarihinde Dynamics 365 Business Central şirket içi (Modern İlke), 2021 sürüm dalgası 1, sürüm 18.x için de destek sona erecek. 12 Nisan 2023’te Dynamics 365 Business Central şirket içi (Modern İlke), 2021 sürüm dalgası 2, sürüm 19.x; 10 Ekim 2023 tarihinde de Dynamics 365 Business Central şirket içi (Modern İlke), 2022 sürüm dalgası 1, sürüm 20.x desteği sonlandırılıyor. Ayrıca, aynı tarihte Dynamics 365 Business Central şirket içi (Sabit İlke) genişletilmiş desteğe taşınıyor.

Microsoft, Business Central 2022 sürümü 2. dalgası ile hem mevcut kullanıcılar hem de yeni başlayacaklar için optimize edilmiş özellikler sunuyor. Uygulamalara erişim kolaylaşıyor, araç ipuçları iyileştiriliyor. Aynı zamanda, menülerde gezinmek artık daha kolay. Bu sayede performans ve kullanılabilirlik iyileşiyor.

 

2022 Sürümü 2. Dalga ile gelen ek güncellemeler

Business Central 2022 sürümü, 2. dalga planı, Ekim 2022’den Mart 2023’e kadar piyasaya sunulması planlanan tüm yeni işlevleri kapsıyor.

Sorunsuz hizmet: Sektöründen bağımsız olarak küçük veya orta ölçekli işletmeler (KOBİ), işlerini yürütebilecekleri güvenilir bir servis ve platforma kavuşuyor.

Yönetim: Business Central, daha iyi ve gelişmiş iletişim için bir dizi özelliğe sahip.

Uygulama: Microsoft, Shopify ile entegrasyonu desteklemek için uygulamayı geliştirmeye devam ediyor. Business Central’daki finans ve tedarik zinciri yetenekleri, çeşitli optimizasyonlar ve geliştirmelerle iyileştirildi. Bu, kullanıcıların iş süreçlerini daha verimli bir şekilde yürütebilmelerini sağlıyor.

Microsoft 365 ile daha iyi: Microsoft Teams’de iş birliğine dayalı süreçlerin verimliliği artırıyor. Kullanıcılar Teams içinde kartları sabitleyebiliyor ve yetki verilmiş yöneticiler artık Excel eklentisini kullanabiliyor.

Ülke ve bölge: Business Central’e artık daha fazla ülke ve bölgede genel olarak erişilebiliyor.

Kullanıma başlama: Uygulamaları keşfetmek ve yüklemek şimdi daha kolay. Bu sayede işletmeler Business Central’den daha hızlı ve verimli bir şekilde faydalanabiliyor.

Geliştirme araçları: Microsoft, geliştiricilerin üretkenliğini artıran alanlara yatırım yapmaya devam ettiği Visual Studio Code’a geçti.

Power Platform: Kullanıcılara, işletmelerinin özel ihtiyaçları için iş akışları ayarlayabilmeleri için Power Automate ile daha verimli otomasyon sağlanıyor.

 

Yatırım alanları

Geliştirme

Geliştiricilere yönelik talep dünya çapında sürekli artış gösteriyor. Bu da Business Central AL geliştiricilerinin ilgisini çekme ve verimliliğini yükseltme yönündeki ihtiyacı artırıyor. Microsoft, bu sürüm dalgasında, AL kodunun üzerine görsel soyutlamalar ekledi. Visual Studio Code deneyimine yatırım devam ediyor. Bu sayede, projeler ve çalışma alanları genelinde AL nesnelerinin daha iyi ve daha verimli yönetimini sağlıyor. Ayrıca araç deneyimi genelinde birden çok üretkenlik ortağından gelen taleplere yanıt veriyor. Microsoft, aynı zamanda daha esnek ve daha tutarlı bir eylem bölmesi yapısı tanımladı. Yanı sıra daha yüksek performanslı kod yazma için yeni AL yapıları oluşturma alanında da yatırım yapıyor.

Microsoft Power Platform

Business Central’ın Power Platform ile entegrasyonuna yönelik geliştirmeler devam ediyor. Bu, Power BI entegrasyonunun yanı sıra Power Automate bağlayıcısı ve Otomatikleştirme eylemiyle ilgili iyileştirmeleri içeriyor. Business Central ve Power Automate arasında, üreticilere ve vatandaş geliştiricilere Business Central’ı kolayca genişletme ve diğer sistemlerle bağlantı kurma olanağı veren modern bir araç seti sunuyor.

Ayrıca, Dataverse sanal tablo veri değişikliğine yönelik iyileştirmeler de devam ediyor. Bu iyileştirmeler, Dataverse’in daha iddialı entegrasyonlar için bir platform olarak kullanabilmesini sağlayacak.

Kullanıcı deneyimleri

Bu yeni dalga ve sürümle daha fazla kullanılabilirlik, erişilebilirlik, performans ve istikrar geliyor. Böylece, Business Central’a masaüstü uygulamasından, tarayıcıdan veya mobil cihazlarından bağlanan IT çalışanları süreçlerini daha kolay yönetebiliyor.  Verimliliğini artırmak isteyen kullanıcılar, şirketler arasında çalışırken güçlü yeni özelliklerden yararlanabiliyor.

 

Uygulama

2022 yayın dalgası sürüm 2’de ayrıca en popüler iyileştirme taleplerine dayalı güncellemeler de geliyor.

Finansal alanda, banka mutabakatına yönelik iyileştirme devam ediyor. Güncel sürümde iyileştirilen test raporu ve mükemmel mutabakatlar için iki bölümden oluşan bir ekstre raporu var. Ayrıca çek defteri girişleri için daha iyi otomasyon sağlandı.

Hesap planları, finansal raporlama olarak yeniden adlandırıldı. Böylece finansal raporlama hem yeni başlayanlar hem de deneyimli kullanıcılar için daha şeffaf hale geldi. Ayrıca, mevcut raporlara daha iyi bir genel bakış sağlamak için bazı değişiklikler oldu. Artık bir finansal rapor, satır ve sütun tanımlarının yanı sıra birkaç parametrenin bir kombinasyonu olarak tanımlanabiliyor. Bu, aynı raporun varyantlarının artık ayrı raporlar olarak saklanabileceği anlamına geliyor. Satır ve sütun tanımları için yeni şablonlar, sonraki sürüm dalgalarındaki güncellemelerde gelecek.

 

Raporlama, yönetim gibi alanlardaki geliştirmelerle ilgili ayrıntıları ise bir sonraki yazımızda paylaşacağız. Yayın planıyla ilgili detayları buradan öğrenebilirsiniz.

Business Central ile işletmenizin yeni ihtiyaçlarına yanıt vermek için Pargesoft uzmanlığından faydalanabilirsiniz. Danışmanlık hizmetleri veya ek fiyatlandırma seçenekleri hakkında bilgi almak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz. Pargesoft tarafından geliştirilen ve Microsoft’un AppSource sitesinde yayınlanan Microsoft Dynamics 365 Business Central Türkiye Lokalizasyon uygulaması hakkında bilgi almak için tıklayın.

 

Kaynaklar:

https://learn.microsoft.com/tr-tr/lifecycle/end-of-support/end-of-support-2022

https://learn.microsoft.com/tr-tr/lifecycle/end-of-support/end-of-support-2023?source=recommendations

https://learn.microsoft.com/en-us/dynamics365-release-plan/2022wave2/smb/dynamics365-business-central/