Müşteri Deneyimini Dönüştürecek 5 Adım

Microsoft Dynamics 365 Marketing ve Customer Insights güncellemelerinden faydalanarak, sunduğunuz müşteri deneyimini dönüştürün.  

Teknoloji geliştikçe müşteri beklentileri de artıyor. Aynı zamanda bu beklentilerin çizgileri de giderek bulanıklaşıyor. Müşteri deneyimi söz konusu olduğunda herhangi bir zamanda herhangi bir kanalda hiper kişiselleştirilmiş, kendi kendine yönlendirilen, sorunsuz etkileşim artık bir avantajdan çok bir zorunluluk. Çünkü müşteriler, kendi koşullarına göre etkileşim kurmayı ve işletmelerin daha da iyi deneyimler sunmasını bekliyor. Diğer taraftan işletmelerin üzerinde çalkantılı bir ekonominin yol açtığı baskı da var.

Dolayısıyla işletmelerin müşteri beklentilerini karşılayabilmeleri ve etkileşim kurmanın yeni yollarını bulabilmeleri gerekiyor. Bunun için inovasyon yapmaları lazım. Aynı şekilde dirençli kalabilmek için maliyetleri ve karmaşıklığı azaltmaları gerekiyor. Bu noktada, rekabette öne çıkmak için daha az kaynakla daha fazlasını yapmaları, bunun için de süreçlerini optimize etme fırsatını değerlendirmeleri önemli. Aynı şekilde, bu belirsiz zamanlardan daha güçlü çıkmak için müşteri sadakatini de artırmalılar. Microsoft Dynamics 365 Marketing ve Customer Insights için 2022 sürümü 2. Dalgasında gelen yeni yetenekler, verimliliğinizi ve müşterilere sunduğunuz değeri artırmanıza yardımcı oluyor. Bu yeni yetenekleri kullanarak 5 adımda müşteri deneyimini nasıl dönüştürebileceğinize daha yakından bakalım.

  1. Müşterilerinizi anlamak için verilerinizin değerini en üst düzeye çıkarın

Etkili deneyimler elde etmenin ilk adımı, her müşterinin ihtiyacını ve amacını anlamaktır.

Yeni bir Customer Insights kullanıcısıysanız, müşterilerinizi daha hızlı anlamanıza yardımcı olan ilk çalıştırma deneyimi özelliğini keşfetmekten keyif alacaksınız. Bu özellik, müşteri yolculuklarınıza güç katmak için yalnızca bir müşteri listesinden birkaç dakika içinde değerli içgörüler oluşturularak size zaman kazandırıyor. Bu da gelişmiş yapılandırmalara ihtiyacınız olmadığı anlamına geliyor.

  1. Gerçek zamanlı pazarlama sayesinde müşterilerinizle önemli anlarda etkileşim kurun

Unutulmaz deneyimler sunmak için doğru mesajın doğru zamanda doğru kanaldan gönderilmesi gerekir. Bunu sağlamak için Dynamics 365 Marketing’deki gerçek zamanlı etkileşim yetenekleri daha da geliştirildi. Pazarlamacılar, müşterilerle tercih ettikleri kanal üzerinden etkileşim kurmak için artık gerçek zamanlı pazarlamada kolayca özel kanallar oluşturabiliyor.

Müşterilerle genellikle aynı anda yürütülen birden çok yolculuk ve kampanya paylaşılırken, sıklık sınırı özelliği, kanal başına günlük, haftalık veya aylık olarak gönderilebilecek mesaj sayısını sınırlayarak mesaj yoğunluğunu önlüyor.

  1. Etkileşimi artırmak için içeriği kişiselleştirin

Her müşteri benzersizdir ve farklı teşviklerle yönlendirilir. İşletmelerin fark edilmek ve markalarının akılda kalmasını sağlamak için öne çıkan ve yankı uyandıran kişiselleştirilmiş içeriği kolayca oluşturmaları gerekir.

Etkileyici e-postalar oluşturmak için ilham bulmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Yapay zeka sayesinde pazarlamacılar, iletmek istedikleri önemli mesajlaşma noktalarına dayalı olarak ilgi çekici içerik fikirleri alabiliyor. Pazarlamacılar, daha fazla müşterinin etkileşimde bulunmasını, tıklamasını ve dönüşüm gerçekleştirmesini sağlamak için e-posta kampanyalarındaki etkinlikler ve kuponlar için zengin özelliklere sahip metin bağlantıları ve QR kodları da kullanabiliyor.

Kişiselleştirilmiş içeriğin etkisini en üst düzeye çıkarmak, doğru kitleleri etkili bir şekilde hedeflemeyi gerektirir. Microsoft, pazarlamacıların verimliliğini artırma çabalarının bir parçası olarak segment oluşturucusunu yeniden tasarladı. İş akışı ve kullanıcı deneyimi geliştirildi. Segmentler, karmaşık veri yapıları hakkında özel bilgi gerektirmeyen sezgisel ve güçlü bir mantık oluşturucu kullanılarak anında oluşturulabiliyor.

  1. Sorunsuz deneyimler sağlamak için satış ve pazarlamanızı birbirine bağlayın

Müşteri ihtiyaçlarını organizasyonun merkezine yerleştirerek, departmanlar içinde ve departmanlar arasında derin iş birliği sağlamak, önemli büyüme fırsatlarının kilidini açabilir.

Örneğin, pazarlamacılar potansiyel müşterileri gerçek zamanlı yolculuklarla beslerken, müşteri adayından gelen sinyaller, satış ekibiyle etkileşim kurmanın acil olduğunu gösterebilir. Pazarlamacılar doğrudan bir satış dizisini tetikleyebilir veya satış ekibine yolculuktan bir takip araması atayarak müşteri adayının doğru zamanda, etkileşim kurma olasılıklarının en yüksek olduğu zamanda kişiselleştirilmiş ilgi görmesini sağlayabilir. Pazarlamacılar potansiyel müşteri adaylarını belirler ve satış ekipleri zamanlarını optimize etmek ve potansiyel müşteri geliştirme sürecindeki fırsatları önceliklendirmek için akıllı yardım alır.

  1. Kampanyalarınızı optimize etmek ve işinizi büyütmek için verileri ve yapay zekayı kullanın

Verilerin ve yapay zekanın gücünden yararlanmak, geniş ölçekte pazarlamanın ve daha yüksek pazarlama olgunluğu seviyelerine ulaşmanın anahtarıdır.

İşletmeler çok sayıda varlık oluşturdukça, uyumlu ve üretken kalabilmek için bunları organizasyonel yapılarına göre düzenlemeleri gerekir. Artık dijital varlıklarını, içeriklerini ve yolculuklarını iş yapılarına göre zahmetsizce organize edebiliyorlar. İster iş verileri ister müşteri verileri olsun, departmanlar, bölgeler, markalar, iş birimleri ve ürün grupları tarafından izole edilebilir ve uyumluluk riskinizi azaltır.

2022 sürüm dalgası 2 ile Dynamics 365 Marketing ve Customer Insights’ın yeni özelliklerini kullanın

Bu yeni özelliklerle verilerinizden yararlanmak için yapay zekadan faydalanabilir, gerçek zamanlı etkileşimleri ve kişiselleştirme yeteneklerini optimize edebilir, benzersiz iş ihtiyaçlarınızı karşılamak için araçları özelleştirebilir, departmanlar arasında daha derin iş birliğini kolaylaştırabilirsiniz. Pargesoft uzmanlığıyla, işletmenizi geleceğe taşıyacak çözümlerle tanıştırmak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2022/11/29/5-steps-for-transforming-customer-experience-with-dynamics-365-marketing-and-customer-insights-updates/