Business Central için E-Belgeler Özelliği

Business Central 2023 sürüm dalga 2, yeni bir küresel özellik olan Elektronik Belgeler’i sunuyor.

Microsoft, Business Central için 2023 sürüm dalga 2 ile yeni bir küresel özellik olan Elektronik Belgeler’i sunuyor. Bu özellik temel bir çerçeve olarak tasarlandığından, yerel ihtiyaçlara  yanıt verme konusunda güçlü bir temel sağlıyor. Bu yenilikçi yaklaşım, Microsoft’un bazı ülkeler için özel yerelleştirme uygulamalarını verimli bir şekilde sunmasına olanak tanıyor. Ayrıca iş ortakları, kendi özel yerelleştirmelerini oluşturmak için bu modelden yararlanabiliyor. Bu yerelleştirme uygulamaları, çeşitli ülkelere özel olan benzersiz e-belge formatları ve farklı entegrasyon hizmetleri nedeniyle önem taşıyor.

Microsoft neden bu özelliği sunuyor?

Business Central‘daki E-Belgeler dünyasına göz atmadan önce, CTC yani Sürekli İşlem Kontrolü’ne (Continuous Transaction Control)  değinmekte fayda var. Bu terim, yetkililer tarafından zorunlu kılınan zorunlu ‘gerçek zamanlı’ faturalama raporlaması ve doğrulamayı ifade ediyor. CTC, vergi tahsilatını geliştirmek ve vergi sahtekarlığını engellemek için bir dizi dijital kontrol mekanizmasını kapsıyor. Elektronik Faturalama, birçok ülke tarafından giderek daha fazla benimsenen bir model olan CTC’nin önemli bir bileşenini oluşturuyor.

Dolayısıyla bu yaklaşımın henüz zorunlu olmamakla birlikte birçok ülkede zorunlu hale gelecek olması yüksek bir olasılık. Her ülke için farklı çözüm olasılığı ise çeşitli zorluklar doğuruyor. Microsoft bu nedenle, farklı ülkeler için desteği kolaylaştıran, uygulama olarak genişletilebilir küresel bir çözüm geliştirerek bu zorluğa yanıt veriyor.

E-Faturalama Modellerinin Kapsamını Keşfetmek

E-faturalamanın genel yapısı, elektronik bir dosya oluşturmak ve onu iletmek şeklinde basit bir işlem olarak görülse de aslında bundan daha karmaşıktır. E-faturalama 2 köşeli, 3 köşeli ve 4 köşeli çerçeveler dahil olmak üzere çeşitli modelleri kapsıyor. Her ülke tercih ettiği yaklaşımı belirleme özgürlüğüne sahip. Öte yandan, zorunlu olmayan senaryolarda bile işletmeler iletişimi kolaylaştırmak için sıklıkla E-faturalamayı tercih edebiliyor.

Microsoft çözümü, burada bahsedilen tüm köşe modellerini kapsıyor ve erişim noktaları arasında ek mesajlaşma yeteneklerini kolaylaştırarak kapsamlı bir E-belgeler çerçevesi sağlıyor.

Satış ve Alımlarda E-Belgeler Nasıl İşler?

Business Central E-Belgeler, hem satış hem de satın alma süreçlerinde kesintisiz etkileşimi kolaylaştırıyor. Müşterilere elektronik satış belgelerinin iletilmesini ve satıcılardan elektronik belgelerin alınmasını sağlayan iki yönlü bir sistem sunuyor.

Elektronik belgelerin kendilerine özgü yaşam döngüleri vardır ve bunlar her zaman fatura zaman çizelgeleriyle uyumlu olmayabilir. Business Central’daki orijinal belgeyle bağlantılı yeni bir varlık olan E-Belge’nin kullanıma sunulması uyum sağlamayı kolaylaştırıyor. Bu varlık, durumlar, günlükler ve olası hata bildirimleri veya uyarıları dahil olmak üzere benzersiz bir bilgi kümesini barındırıyor.

Sistem yapılandırıldıktan sonra bir satış belgesinin yayınlanması, bir E-Belgenin otomatik olarak oluşturulmasını tetikliyor. Kurulumunuza bağlı olarak, belirlenen servise anlık gönderiliyor. Bu sayede durumunu tam olarak görebilmeniz ve gerektiğinde ek eylemler gerçekleştirebilmeniz mümkün oluyor.

Satın alma elektronik belgelerinin gelmesi durumunda, bunları Business Central’a manuel olarak yükleme esnekliğine de sahip oluyorsunuz. Ancak erişim noktası sağlayıcınız belge dağıtım hizmeti sağlıyorsa, otomatik indirmeler ve E-Belgeler oluşturma için bir İş Kuyruğu yapılandırabilirsiniz.

Satıcıların ürünlerini, ürün referansları veya defteri kebir hesapları aracılığıyla kendi ürünlerinizle eşlediyseniz ve hiçbir hata yoksa, sistem, tüm önemli ayrıntıları içeren satın alma faturalarını zahmetsizce oluşturacaktır. Bu noktada size düşen tek şey ise sadece bu faturaları incelemek ve göndermek oluyor.

Bu Fonksiyon Nasıl Genişletilir?

Bu özellik, elektronik faturalama uygulamaları geliştirmede verimliliğinizi artırmak için tasarlandı. Çeşitli gönderim rutinlerine abone olmak, özel eşleme mantığı, günlükleri yönetmek, hataları işlemek ve arka plan işlerini çalıştırmak gibi temel altyapı görevlerini yerine getirmesi zamanınızı ve dikkatinizi elektronik faturalama mantığına yönlendirmenize yardımcı oluyor. Örneğin;

  • Dokümanların Business Central’dan yetkili otorite tarafından zorunlu kılınan yerel formata aktarılması/içe aktarılması.
  • Elektronik belgelerin gönderilmesi ve alınması için yetkili makamın uç noktasıyla kusursuz entegrasyon kurulması.

Yerel E-Belgenizi oluşturmak için:

E-Document Core uygulamasına bağımlılık (dependency) ekleyen yeni bir uzantı oluşturun.

Kontrol Et (Check), (Oluştur) Create ve (Parti Oluştur) CreateBatch ile belgeleri almayı beklediğiniz zaman (Temel Bilgileri Al) GetBasicInfo ve Dokümanı Oluştur (PrepareDocument) ile satışlar için belirlenen uç noktaları kullanarak, yerel otoritenin zorunlu kıldığı spesifikasyona dayalı bir belge arayüzü uygulayın.

Belgeleri yerel makamlara otomatik olarak göndermek/almak için bir entegrasyon arayüzü uygulayın.

Gerekli tüm yapılandırma ayrıntılarını toplayan ve veri aktarımı için müşteri onayını alan bir kurulum sihirbazı uygulayarak kullanıcı deneyimini geliştirin. Bu kolaylaştırılmış süreç, kullanıcılar için daha sorunsuz bir katılım deneyimi sağlıyor.

Mevcut E-Belge uygulamasının nasıl genişletileceğine ilişkin örneklerle birlikte daha fazla ayrıntıyı burada bulabilirsiniz.

Business Central ile işletmenizin yeni ihtiyaçlarına yanıt vermek için Pargesoft uzmanlığından faydalanabilirsiniz. Danışmanlık hizmetleri veya ek fiyatlandırma seçenekleri hakkında bilgi almak için bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/it/2023/10/17/business-central-electronic-documents/