Dynamics 365 ve Yapay Zekâ Perakendenin Geleceğini Nasıl Şekillendiriyor

Microsoft Dynamics 365 çözümleri, yapay zekâ ile perakendede çevikliği ve inovasyonu hızlandırmaya yardımcı oluyor.

 

Microsoft, Ocak ayının başında düzenlenen Ulusal Perakende Federasyonu’nda (NRF) önümüzdeki on yılda perakendede çevikliği ve inovasyonu hızlandırmaya yardımcı olmak için yapay zeka tarafından desteklenen Dynamics 365 çözümlerini sergiledi. Microsoft Cloud tarafından desteklenen çözümlere ek olarak, perakendenin geleceğine odaklanan Microsoft vizyonu, Dynamics 365 uygulamalarına yönelik yeni Copilot özellikleriyle öne çıkıyor. Örneğin;

  • Microsoft Dynamics 365 Customer Insights, perakendecilere günlük pazarlama iş akışlarını dönüştürmek için yapay zeka destekli deneyimler sunuyor.
  • Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management talep planlaması, satın almanın kolaylaştırılması ve tedarik zinciri görünürlüğünün geliştirilmesi için yapay zekâ destekli rehberlik sağlıyor.

Microsoft perakendecilerin müşteri etkileşimini kişiselleştirmesine yardımcı oluyor

Pazarlama ve müşteri deneyimi projeleri ile kampanyalarını daha hızlı pazarlama konusunda baskı altında olmak ve bununla birlikte daha az kaynakla daha fazlasını yapmalarına dair beklentiler, perakendecilerin ortak sorunları arasında bulunuyor. Ancak kullandıkları süreçler ve araçlar, çoğunlukla bu sorunlara yanıt verebilecek yeterlilikte değil.

Bir projenin belli bir pazarda hayata geçmesini sağlamak; verileri incelemek ve içerik oluşturmak için çeşitli roller veya uzmanlar, yüksek maliyetli ajanslar ve silolanmış uygulamalar gerektiriyor. Optimizasyon için sonuçların izlenmesi de rutin bir görev haline geliyor; doğru kişileri doğru uygulama ve doğru verilerle bulmak gerekiyor. Bu zorluklar yalnızca kampanyanın pazara sunulma süresini ve çalışan verimliliğini engellemekle kalmıyor, aynı zamanda kopuk bir müşteri deneyimine de yol açabiliyor.

Üstelik bu zorlukların yükünü hisseden sadece perakendeciler değil; etkileri piyasalarda da görülüyor. Buna bağlı olarak, perakendeciler giderek yapay zeka uygulamalarına yöneliyor. Örneğin, Futurum Group tarafından yapılan ankete katılan perakendecilerin %63’ü önümüzdeki 18 ila 24 ay içinde yapay zekâ ile pazarlama stratejilerini ve uygulamalarını geliştirmeyi umduklarını ifade ediyor.

Dynamics 365 Customer Insights, pazarlamacıların projeleri ve kampanyaları yönetme ve sürdürme şeklini dönüştürecek, üretkenliği, verimliliği ve pazara sunma hızını artıracak yeni Copilot özelliklerini sunuyor. Bu yeni yeteneklerin temeli ise içerik fikirleri oluşturma, doğal dili kullanarak müşteri verilerini sorgulama ve yeni nesil yapay zekayı kullanarak müşteri segmentleri ve yolculukları oluşturma yeteneği ve çok daha fazlasıyla, geçen yıl tanıtılan Copilot özelliklerine dayanıyor.

Pazarlamacılar, kampanya hedeflerini doğal dilde yazarak veya mevcut bir kreatif özetini yükleyerek pazarlama projelerine başlayabilirler. Daha sonra proje panosu, bilgi istemi veya özet, bağlantılı kurumsal veriler ve Customer Insights’taki önceki kampanyalar kullanılarak oluşturuluyor. Proje panosu, pazarlama varlıklarını oluşturmak ve yönetmek için tüm iş akışlarını düzenliyor ve tek bir yerde birleştiriyor.

Pazarlamacılar, proje panosundan kampanyanın hedef kitlesini ve segmentlerini ve ayrıca Copilot’un daha önce dikkate alınmamış olabilecek ek segmentlere yönelik önerilerini görüntüleyebiliyor. Önerilen bir hedef kitle segmentinin seçilmesi, otomatik olarak tamamlayıcı bir müşteri yolculuğu oluşturarak pazarlamacılara zaman kazandırırken aynı zamanda kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı oluyor.

Promosyon e-postaları veya etkinlik davetiyeleri gibi kişiselleştirilmiş temas noktaları içeren uçtan uca müşteri yolculukları, Copilot kullanılarak oluşturuluyor. Microsoft’un Typeface ile iş birliği ve Typeface’in kurumsal düzeyde üretken yapay zekâ yetenekleri sayesinde pazarlamacılar, Dynamics 365 Customer Insights içinden daha büyük etki için kişiselleştirilmiş içeriği güçlendirerek varlıklar arasında markaya özgü orijinal görüntüler üretebiliyor. Ayrıca Typeface, merkezi bir varlık kitaplığından alınan temalar, yazı tipleri ve ürün görselleri de dahil olmak üzere içeriğin kuruluşun marka yönergelerine uygun hale getirilmesine yardımcı oluyor.

Bu Copilot özellikleri önizleme olarak 2024’ün ilk çeyreğinde, genel kullanıma ise 2024’ün üçüncü çeyreğinde sunulacak. Mevcut Customer Insights müşterileri, genel önizleme programına erken erişim için buradan kaydolabilirler.

Üstelik bu sadece başlangıç; Microsoft, kampanyaları optimize etmek için daha fazla içerik iyileştirme, yolculuk testi ve metrik izleme hizmetleri sunmaya hazırlanıyor. Bu yeni yapay zekâ öncelikli deneyim, uçtan uca kampanya yönetiminin karmaşıklığını azaltarak, aynı zamanda pazarlamacı üretkenliğini ve yatırım getirisini artırarak pazarlamacıların çalışma şeklini değiştirecek bir vizyon doğrultusunda ilerliyor.

 

Gerçek zamanlı bir perakende tedarik zinciri oluşturun

2024’te perakende tedarik zincirlerinin, iş gücü eksikliği ve artan maliyetlerden çok kanallı perakende deneyimlerindeki karmaşıklıklara kadar sayısız zorlukla karşı karşıya kalacağı öngörülüyor. Artık perakendecilerin kullanımına hazır kurumsal yapay zekâ çözümleri, tedarik zinciri genelinde daha fazla verimlilik, üretkenlik ve yeniliği destekleyebilir.

Microsoft, Copilot tarafından desteklenen yeni tedarik zinciri yeniliklerini müşterilerine açık, esnek ve iş birliğine dayalı platformu aracılığıyla sunmayı ve böylece işletmelerin tüm tedarik zinciri boyunca riski azaltmasına, envanteri yönetmesine, esneklikle planlama yapmasına ve hızlı kararlar almasına yardımcı olmayı amaçlıyor.

 

Talep planlamasını iyileştirmek için yeni Copilot yetenekleri

Bir perakendecinin başarısı, doğru stokun, doğru yerde, doğru zamanda bulunmasına bağlıdır ve bu da başarılı talep planlamasıyla başlar. Dynamics 365’te yapay zekâ, makine öğrenmesi ve harici sinyalleri kullanarak talebi doğru bir şekilde tahmin eden yeni talep planlama yetenekleri kısa bir süre önce duyurulmuştu. Copilot ile daha da geliştirilen bu, yetenek, artık planlamacıların bir tahminin nasıl oluşturulduğunu anlamalarına ve kalıpları ve anormallikleri bulmalarına yardımcı olacak.

Copilot ayrıca doğal dil etkileşimlerini kullanarak planlamacıların veri kümeleri arasındaki karmaşık ilişkileri anlamalarına yardımcı olacak ve aynı zamanda talep inceleme raporları hazırlama gibi rutin görevlerde de destek olarak planlamacıların yüksek öncelikli faaliyetlere odaklanmaları için zaman tasarrufu sağlayacak.

Yeni talep planlama yetenekleri daha esnek, basitleştirilmiş ve sezgisel bir kullanıcı deneyimi yaratıyor. Planlamacılar, bu sayedenasıl oluşturulduğunu bilerek tahminlere daha fazla güvenebilirler. En yeni talep planlama yetenekleri, fazla stokun azaltılmasına ve perakendeciler için işletme sermayesinin artırılmasına yardımcı oluyor.

 

Üretkenliği artırmak ve aksaklıkları proaktif olarak azaltmak için yeni Copilot yetenekleri

Kasım 2023’te, Dynamics 365 için önizlemeye sunulan ve tedarik zinciri ekiplerinin iş akışı sırasında konuşma yardımı ile içgörülere dayalı eylemler gerçekleştirmesine olanak tanıyan yeni Copilot yetenekleri duyurulmuştu. Bu, kesintileri proaktif bir şekilde azaltmak ve iş akışlarını daha da otomatikleştirmek için tedarik zincirindeki çalışanlar ve diğer işlevler arası ekipler arasındaki üretkenliği artırmaya ve iş birliğini geliştirmeye yardımcı oluyor. Bu yetenekler hakkında daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca envanter görünürlüğünü artıracak ve işletmelerin siparişleri daha doğru bir şekilde taahhüt etmelerini sağlayacak yeni Copilot özellikleri de eklendi, bu özellikler markaların tüketicilerinin satın alma deneyimini önemli ölçüde iyileştirmesine yardımcı oluyor.

Bununla birlikte, tedariki kolaylaştırmaya yardımcı olan yeni bir Copilot özelliği de genel kullanıma sunuldu. Tedarik ekipleri, satın alma siparişi değişikliklerini ölçeklenebilir ve verimli bir şekilde sorunsuz bir şekilde yönetebilir ve doğru kararı vermeden önce değişikliklerin üretim ve dağıtım yönündeki etkilerini değerlendirebilir.

 

Copilot ile e-ticaret siteleri için ürün zenginleştirme içeriği oluşturun

Bilgilendirici ve hikâye anlatan ürün içeriği, e-ticaret sitelerinde müşteri etkileşimini ve satışları artırabilir. Ancak bu içeriği oluşturmak için çoğunlukla zaman alıcı ve zorlu bir süreç gerekir. Ekim 2023’te, web siteleri için zenginleştirilmiş ürün pazarlama içeriği oluşturmak amacıyla Dynamics 365 Commerce’te Copilot’u kullanma olanağını önizleme olarak başlatıldı. Bu, üretkenliği ve buna paralel olarak çevrimiçi siparişlerin genel sayısını artırırken ilgi çekici pazarlama içeriği oluşturmak için gereken süreyi azaltmaya da yardımcı oluyor.

 

Hem büyümenin hem de yıkıcı etkilerin tanımladığı perakende sektöründe faaliyet gösteren oyuncuların, değişen satın alma alışkanlıklarından tedarik zincirindeki karmaşıklıklara kadar uzanan zorluklarla başa çıkmak için teknolojiye giderek daha fazla güvenmesi gerekiyor. Perakende işletmelerine bugün ve gelecekteki başarıları için yapay zekanın gücünü sunan Dynamics 365 ve Copilot yeteneklerinden faydalanmak için Pargesoft uzmanlığına güvenebilir, bize info@pargesoft.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

 

Kaynak: https://cloudblogs.microsoft.com/dynamics365/bdm/2024/01/11/shaping-the-future-of-retail-with-ai-and-dynamics-365/